Världens bästa svärmor!
Det finns så många trådar om svärmor from hell så jag tänkte att vi startar en tråd om alla fina underbara svärmödrar. Så kan alla hemska svärmödrar lära sig ett och annat ;)
Min svärmor är en kvinna som aldrig kritiserar mig som person eller hur jag uppfostrar vårt barn men hon finns alltid där för att stötta, hjälpa och avlasta. Hon tar sig inte rätten att bestämma över vårt barn eller min man för att hon förstår att barnet har föräldrar och hennes son har en fru. Alltså lägger hon sig aldrig i uppfostran eller hemmet. Men samtidigt så hjälper hon oss väldigt mycket, hon och svärfar tar ofta dottern och hittar på saker så att jag och min man kan vara själva. Hon tycker det är bra att vi fortfarande får vara unga och hitta på saker så hon och svärfar tar gärna vår dotter så ofta dom bara kan. Vilket vi självklart uppskattar. Det är inte många i vår omgivning(småbarnsföräldrar) som kan unna sig saker själva som vi kan. Hon är också väldigt uppmuntrande, berömmer mig ofta för hur jag tar hand om hennes barnbarn och säger att hon är stolt över min utveckling. Jag var ung när jag och hennes son träffades. Jag är väldigt noga med att dom aldrig känner sig åsidosatta utan att dom faktiskt får tid med sitt barnbarn, att dom alltid känner sig välkomna hem till oss och brukar ofta bjuda över dom på middag eller bara kaffe. Det brukar min svärmor ofta säga att hon är så glad för att hon får träffa sitt barnbarn ofta och att hon även får sova över hos dom för tydligen får många av hennes vänninor ringa och boka tid typ 3 veckor i förväg för att träffa sina barnbarn.
Dom är världens bästa farmor och farfar, skämmer bort henne som tusan men det e väl det farmor och farfar är till för :)
Berätta om era underbara svärmödrar :)