• Josie93

Nanny till för 4 åring

Hej allihop!

Ber om ursäkt om jag skriver på fel ställe eller om det redan finns en tråd om detta (Kunde inte hitta någon).

Jag jobbar som au pair (nanny) och tar hand om en fyraårig pojke. Då det endast är vi två hela dagarna blir det lätt och fort tråkigt. Därför undrar jag om ni där ute har några bra tips till mig? Pojken lyssnar sällan och är väldigt gnällig av sig... :(

Tack!

• Svar på tråden Nanny till för 4 åring
  • Anonym (C)

Hur lägger ni upp dagarna nu då? Finns det inga aktiviteter ni kan gå på? Han måste ju träffa andra barn ibland.

• Makadamm

Pussel (mellan 9-30 bitar, beroende på hur intresserad han är).

Roll-lekar.

Klä ut er.

Leka affär.

Sällskapsspel (typ memory, fyra i rad, något enklare tärningsspel).

Lekland.

Teater.

Djurpark.

Måla, rita, klippa, limma.

Baka.

Gör pärlhalsband (eller armband, så slipper han tappa tålamodet).

Gå ut i skogen, plocka kottar och stenar som ni kan limma och måla på.

Läs böcker.

Lek med hans leksaker tillsammans med honom.

Sparka boll.

Finns ju HUR mycket som helst att göra.

• Josie93

Jag arbetar i Schweiz.
    Jo jag vet att det finns hur mycket som helst att göra men det är svårt att hålla motivationen när barnet inte alls går med på förslagen. Han vill jämt bestämma och jag får tjata på honom. Det är lite synd för han blir så lätt irriterad och gnällig. 

Jag är inte här för att klaga, jag söker helt enkelt tips och råd!

• Har flyttat

Nu vet jag inte var du är (vilket land), så jag vet inte vilka aktiviteter som finns tillgängliga.

Som någon redan nämnde, tror jag han skulle vara gladare om han fick träffa andra barn ibland. Gå till någon lekpark i närheten eller öppna förskolan om du är i Sverige. Hör efter om det finns fler au pairs så ni kan hitta på något med tillsammans med barnen om du är utomlands. Fråga även hans föräldrar om de har några förslag.

Lycka till!

Svar på tråden Nanny till för 4 åring