• Bruden1

När sitta i kundvagn?

Från vilken månad kan man låta bebis sitta i kundvagnen?

6-7 månader eller??

• Svar på tråden När sitta i kundvagn?
  • Hjukenia

Jag har precis börjat sätta Felix (8mån) i kundvagnen, har inte velat göra det tidigare då han inte har varit särskilt stadig när han sitter. Tidigare har jag alltid använt kundvagnar som har haft "babysits" monterad uppe på.

• Jennie Brunflo

Det är väl ingen speciell ålder - snarare när de klarar av det.

Min dotter satt i kundvagn när hon var 5 månader...och i sån där kundvagnsbil när hon var 9månader.
    Men det beror ju helt på barnet.

Jag vet nog inte heller om det finns någon "normal" ålder att börja med det.

• cicci85

Jo jag började låta honom sitta i kundvagen när han va 6 månader, han e för tung för babyskyddsvagnarna...

• Flutterby

Vi använder fortfarande babysitsen till vår pojke, han är 11 månader. Har testat kundvagnssitsen ett par ggr, men han kan liksom tippa åt sidorna i den o eftersom han är himla livlig så känns den inte riktigt säker för honom än.

• Amorella

Vår tjej satt i kundvagn vid ett tillfälle när hon var 8 ½ månad och absolut inte ville vara i vagnen, men vi fick i princip hålla i henne ändå så att hon inte skulle ramla åt sidorna. Men det var ändå enklare än att bära henne...

• wozzgirl

Oliver var rätt så gammal och vägde lite mer än vad vagnarna "tillät".. han var såpass ostadig så jag ville inte testa innan.
    När vi testade första gångerna så var vi till affären bara för at testa detta typ.. vi skulle inte storhandla, så jag kunde ägna 100% uppmärksamhhet åt honom o hur han satt... det gick rätt så bra iaf.

• Saltlakrits

Min son går knappt att ha i kundvagnen ännu (15 mån).. Han ramlar nästan ner på sidan (inget skydd) då han försöker ta alla matvarorna..

• Luffarmor

Jag har inte ens velat anv babysitter pga att här går maginfl nu urk.....

• hejlis

Tycker det fungerar ganska bra nu när Hanna är drygt 1år. Innan har hon haft en tendens att ramla ur åt sidorna som är öppna.

• vivianne

Jag har knappt vågat (10 mån gammal dotter) för jag tycker det är läskigt att de är helt öppna i sidorna. Men på IKEA hade de stroppar som ett "säkerhetsbälte" att spänna fast barnet med och det gick jättebra! Kanske man kan fixa egna stroppar och ha med sig till andra barnvagnar...

• cicci85

På Willys har de "tvillingvagnar", Så där e det kant på ena sidan och på andra brukar jag ställa nåt vällingpaket eller nåt... Och på affärer med vanlig vagn så tar jag av ärmarna på overallen och har på sidorna om honom... Fast jag släpper honom inte ändå..

• Joss79

Vi började vid 4½ månad. Men bullade upp lite på sidorna, men han höll i sig själv så det gick jättebra. Nu vid 5 månader sitter han utan problem i kundvagnen och det är sååå skönt. Vi lämnar ju inte honom själv precis, jag står bakom och är beredd fall i fall.

Svar på tråden När sitta i kundvagn?