• FDFMGA

Förintelseförnekelse

I tråden som FL startade med anledning av att Förintelsens minnesdag finns det gott om rasistiska inlägg och dessvärre även förintelseförnekande sådana.

Det är långt från första gången jag har sett inlägg på FL där förintelsen förnekas.

Jag tycker själv att man kan diskutera och ifrågasätta det mesta - men att ifrågasätta förintelsen är enligt min uppfattning detsamma som att spotta på offren.

Hur ser FL på förintelseförnekande, finns det någon policy?

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Svar på tråden Förintelseförnekelse
  • puss
    gavlemamma skrev 2015-02-04 20:05:10 följande:

Vilken förintelse menar du?

Den man syftar till när man säger "förintelsen"?
  • Prällen

Jag har inte läst något inlägg som har förnekat förintelsen. Vilket menar du?

• gavlemamma
    puss skrev 2015-02-04 20:06:59 följande:
    Den man syftar till när man säger "förintelsen"?
    Den finns flera enligt mig.
  • Aniiee
    gavlemamma skrev 2015-02-04 20:09:54 följande:
    Men eftersom det som diskuteras är "förintelsens minnesdag" och den är tillägnad en specifik förintelse, så är det väl rätt lätt att lägga i hop två och två och få det till WWII eller?

Men jag håller med om att det inte är den enda förintelsen.....
    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • puss
    gavlemamma skrev 2015-02-04 20:09:54 följande:
    Ja det finns det. Fortfarande gäller det jag nyss sa.
  • Prällen
    FDFMGA skrev 2015-02-04 20:04:40 följande:

I tråden som FL startade med anledning av att Förintelsens minnesdag finns det gott om rasistiska inlägg och dessvärre även förintelseförnekande sådana.

Det är långt från första gången jag har sett inlägg på FL där förintelsen förnekas.

Jag tycker själv att man kan diskutera och ifrågasätta det mesta - men att ifrågasätta förintelsen är enligt min uppfattning detsamma som att spotta på offren.

Hur ser FL på förintelseförnekande, finns det någon policy?

Ok: Nu såg jag dom. Idioter. Dom borde plockas bort.
Svar på tråden Förintelseförnekelse