2 veckor ifrån lillan
Jag påbörjade min intensivutbildning på annan ort på två veckor i måndags. Har berättat så gått det går för lilltjejen på 2 1/2år att mamma ska åka bort. Tex när jag packade så berättade jag att "mamma packar för mamma ska vara borta några dagar". Och hon svarade typ "mamma borta"..
Pappa är hemma så hon är inte hos några främlingar.
I måndags gick det bra där hemma, hon somnade som vanligt, men igår kväll och idag vid läggning så har hon varit jätte ledsen och ropar efter mig. När min man försöker trösta så blir det bara värre. Jag har tipsat om att låta henne sova i vår säng, sätta på cd, låta somna i famnen i soffan, bada så hon blir trött, äta en macka, ja men typ allt!!
Men ingen fungerar, och mamma hjärtat värker här borta! Igår somnade hon vid ytterdörren efter att hon varit jätte ledsen. Idag va de samma visa, hon lägger sig på dörrmattan vid dörren och säger "bil hämta mamma", och hon somnade där även ikväll. Min man där hemma låter förkrossad och vet inte vad han ska göra. Jag vet inte heller vad jag ska göra..
Tanken va att jag skulle övningsköra hos föräldrarna som bor 20mil ifrån hemorten nu under helgen eftersom jag inte har några lektioner här på skolan.. Men borde jag skita i att övningsköra privat och åka hem?
Hur pass stor "skada" blir det om jag inte åker hem? Blir det ännu jobbigare om jag kommer över helgen och sen åker iväg igen?
Någon som har tips??