• JobbigtLiv

Hur få fru att lämna en?

Hej

Orkar inte säga till min fru att vi skall separera.
    Hur får man henne att vilja dela upp allt -skilja sig etc?
    Hon hotar alltid när man diskuterar om separation med självmord. 

• Svar på tråden Hur få fru att lämna en?
  • Anonym (pogpog)
    JobbigtLiv skrev 2015-02-04 21:56:44 följande:

Hej

Orkar inte säga till min fru att vi skall separera.

Hur får man henne att vilja dela upp allt -skilja sig etc?

Hon hotar alltid när man diskuterar om separation med självmord. 

Går det bra att veta hur länge är ni tillsammans? Har ni barn? Lite nyfiken.
  • Tecum

Var otrogen, enligt praxis på FL ska de flesta kvinnor lämna direkt då...

• Anonym (pogpog)
    JobbigtLiv skrev 2015-02-04 22:10:48 följande:

Självklart

- Varit gifta 14 månader

- Inga barn

- Känt varandra 3 år

Ok, är du kär i någon annan? Jag hade varit om liknande. Jag och sambon hade tuffa tiden så jag hade varit otrogen. Jag trodde att jag var kär i den andra kvinnan så jag försökte allting för att bli av med henne( sambo).Hon gav inte upp och tillslut hittade vi bara till varandra igen.Nu trots att allting är redan bra har jag fortfarande ångest på vad jag gjorde mot henne.
  • JobbigtLiv

Jag har inte haft sex med min fru sen november.. hon orkar inte.. vill inte.. 

Så förhållandet känns så där..

Att avsluta det är däremot helt NO NO från hennes sida så hur gör man?

• Anonym (?)

Men herregud är du seriös? Prata med din fru! Om ni inte kan hitta tillbaka till varandra så säg att du vill ha skilsmässa. Hur gammal är du egentligen? Fegt och omoget att fundera på om du ska göra något så HON lämnar dig och möjligtvis blir otroligt sårad (utöver att du lämnar henne). Ha lite stake för tusan!

• Anonym (Tur)

Tur att jag inte är gift med dig. Haha näää fy

• Anonym (meddela släkten)

Har din fru ingen släkt och vänner i närheten?  Kanske kan förvarna dem innan du gör slut med henne och köra se till så att de är i närheten så att hon då inte kan begå självmord.. 

Eller så kan du helt enkelt bara göra slut och lämna lägenheten/huset direkt.. Vill hon inte skriva under pappret så ordna det sig själv efter ett par månader. Hon kan inte tvinga dig att vara gift med henne ifall du nu inte vill.. KÄnns som hon håller på med känslomässig utpressning, genom att hota med självmord.. Detta är självklart inte ok.. Nästa gång kör henne direkt till psyket, meddela släkten . och gå vidare. 

• Anonym (??)

Får hon behandling för sin depression?
    Du inser att det är pga den som ni inte har sex, eller hur?

• JobbigtLiv

Självklart inser att hon inte vill ha sex är kopplat till det men ta upp den diskussionen är omöjlig.

Svar på tråden Hur få fru att lämna en?