• Magrutor

Hur får en tonårig tjej magrutor?

Hej! Jag är en 13 årig tjej snart 14. Och vill ha magrutor. Men jag har försökt att få magrutor men ingenting hjälper. Kosten kan jag tyvärr inte styra över hemma utan i sånnafall skolan.För hemma får jag inte bestämma hur mycket mat jag får ta.Utan de gör mamma. Jag väger 45 kg är 166 cm lång. Är smal. Men vilka övningar passar bra för att få magrutor? Kan man bygga Magrutor Even om man måste äta mycket hemma för jag är underviktig? Hur fick ni magrutor? Kom med tips på bra övningar. Helt enkelt hur får jag magrutor?

Tjej
  • Svar på tråden Hur får en tonårig tjej magrutor?
  • kasovi

Man måste äta ordentligt och styrketräna för att bygga muskler! Ja, det funkar för mig och bör fungera för alla!

Du som redan är väldigt smal behöver inte tänka på fettförbränning över huvud taget. Du är dessutom bara 13 år och ska inte banta alls pga att kroppen växer. Tung träning och bra mat. Läs artikeln ordentligt :)

• dirty88

Hej. Synliga magrutor får du genom att bli av med fettet som döljer dina magrutor.  Dvs gå ner i vikt.

• Sandravanilj
    dirty88 skrev 2015-02-05 04:31:00 följande:

Hej. Synliga magrutor får du genom att bli av med fettet som döljer dina magrutor.  Dvs gå ner i vikt.

Fast man säger väll inte till en 13-årig tjej som väger normalt att gå ner i vikt?! Vet du hur lätt det är att hon får en ätstörning då?

TS gå till ett gym och fråga om bra tips :) gyminstruktörer är utbildade till sånt :) lycka till!!!
  • Skogshuggaren

Stenhård styrketräning för magen i flera månader (eller år!) för att få upp muskelvolymen. Därefter bantning så att fettet på magen försvinner och musklerna syns.

• dirty88
    Sandravanilj skrev 2015-02-05 05:54:03 följande:
    Fast man säger väll inte till en 13-årig tjej som väger normalt att gå ner i vikt?! Vet du hur lätt det är att hon får en ätstörning då?

TS gå till ett gym och fråga om bra tips :) gyminstruktörer är utbildade till sånt :) lycka till!!!
    Jag kan tycka att det är bättre att säga sanningen än att ljuga och få henne att gå till gym som dessutom kan leda till träningsberoende.

Jag svarar på hennes fråga och där slutar mitt ansvar
  • JTo
    dirty88 skrev 2015-02-05 11:28:21 följande:
    Jag kan tycka att det är bättre att säga sanningen än att ljuga och få henne att gå till gym som dessutom kan leda till träningsberoende.

Jag svarar på hennes fråga och där slutar mitt ansvar
    Fast om man är 166cm och väger 45kg så har man nog inte så mycket fett att banta bort.
Svar på tråden Hur får en tonårig tjej magrutor?