• boy871

    föräldrar som inte gillar min flickvän

    HEJ!

    Jag befinner mig i en väldigt jobbig situation just nu. jag och min flickvän har varit tillsammans i ett års tid nu, och jag älskar henne bara mer och mer problemet är att mina föräldrar; dom kan inte acceptera min flickvän. dom har aldrig gett henne en ärlig chans, till att lära känna henne bättre.

    Till problemet de gillar inte henne för att hon har varit våldtagen när hon var 20 år gammal. De tycker att hon är inte värd det smutsigt och inget att ha. De säger att hon ljuger och hela hennes familj ljuger för dej fast det är hon själv som har berättat för mig hela historian om hennes våldtäkt,Hur kan du älska henne är.inte du en man tycker inte du att det är konstigt. Min pappa brukar säga hon har inte blivit våldtagen hon ljuger hon har själv velat det hon har haft en relation med den här mannen hur kan du tro på henne och inte på oss och skiten som har våldtagit henne är 50 år gammal och fortfarande trakasserar henne ibland som en stalker.

    Har pratat med hennes pappa om den här mannen men han sa att han har pratat med honom och att det inte kommer hända igen om det händer så anmäler vi honom.

    Ja är 28 år gammal och får inte bestämma själv. Har lyssnat på allt vad mina föräldrar har sagt om henne och hennes situation men vet inte vad jag ska göra det har gått så långt nu att mina föräldrar vill att jag ska välja med att antingen lämna henne eller så vill dem bryta upp kontakten med mig helt. jag mår dåligt över hela situationen. jag verkligen älskar den här tjejen och vill vara tillsammans med henne och hon med mig.

  • Svar på tråden föräldrar som inte gillar min flickvän
  • lilly

    Att sätta skulden på offret är sjukt. Det är aldrig offrets fel att man blivit våldtagen. Sen tycker jag hon ska anmäla det även om det möjligtvis är preskiberat nu. Du är 28 år, du har rätt att bestämma över ditt eget liv. Kan fatta att det inte känns kul eller frestande att säga upp kontakten med dina föräldrar och att de överhuvudtaget ger dig det valet är sjukt. Tror de vill testa dig, se vad du gör. Tycker du säger till dina föräldrar att du älskar denna tjejen för den hon är, de behöver inte göra det men älskar dom dig respekterar dem dina val

    . De har ingen rätt att dra sina egna slutsatser kring våldtäkten, oavsett om din flickvän hade en relation med gärningsmannen eller inte så har han våldtagit henne och det ska han straffas för.

  • Spagettimonstret

    Det låter som en jättekonstig inställning från dina föräldrar. Klart du får bestämma själv! Du har varit myndig i 10 år. Se det inte som att du ev. väljer bort föräldrarna, skulle de göra verklighet av sitt hot så är det de som väljer bort dig.

  • Spagettimonstret
    boy871 skrev 2015-02-05 10:12:18 följande:

    För att det är hennes föräldrar som har berättat för mina föräldrar


    Så gränslöst av hennes föräldrar.
Svar på tråden föräldrar som inte gillar min flickvän