• Nyttförmig

    BABYBAY

    Hej!

    Har någon erfarenhet av sängen Babybay? Tycker personligen att den verkar väldigt smidig men undrar om det är ett onödigt köp och en vanlig funkar lika bra..kom gärna med era för och nackdelar ang just denna sängen.

    Om någon säljer en vit begagnad i skåne så är jag ev intresserad =)

  • Svar på tråden BABYBAY
  • Maddi

    Den tycks ju vara praktisk. Nu går jag till mitt barn och den dagen dom inte ska ligga bredvid i sängen, utan fristående bredvid sängen med 2 sidor kan ju problemet bli att barnet är van vid en säng och kan känna sig otrygg i en ny när den tiden kommer som kan skapa problem.

    Då skulle jag nog satsa på FN säng man kan ta bort ena sidan på, sätta fast vid sängen och då blir dom van vid den. Kanske det inte blir så stort problem när ni sen sätter på sidan igen och ska sova själv i sängen.

  • Nyttförmig

    är så jag tänker med en babybay, då ligger de I sitt babynest I sin egna säng men nära mig och när du sedan skjuter bort sängen och sätter dit en sida är barnet redan van vid denna sängen ist för att först ligga I vår och flytta till en egen vanlig spjällsäng..

  • Flickan och kråkan

    Har ni gott om plats i ert sovrum så tipsar jag om att breda er föräldrasäng med en helt vanlig säng istället. Vi har inte haft vare sig spjälsängar eller barn-/växasängar till något av våra tre barn. Äldsta har numera en loftsäng av utrymmesskäl, men 5,5-åringen sover i samma 120-säng som han sovit i sedan.....ja, alltid. 1,5-åringen sover i den 90-säng som vår äldsta hade från start och som vår yngsta har sovit i större delen av sitt liv. Vi hade en babybay till första barnet, men den blev huvudsakligen en avlastningsyta

  • Nyttförmig

    Tyvärr har vi inte så mycket plats I sovrummet så précis att en spjälsäng får plats om man möblerar om lite=)

Svar på tråden BABYBAY