• Abbe83

    Vad har ni för hundbädd? Tips på billig bädd!

    Vår schäfer Thor har en biabädd i vardagsrummet och i sovrummet ett täcke. Men har tänkt köpa en bädd i sovrummet istället för täcket, han sover alltid i sovrummet på natten. Jag är arbetslös så har inte råd med nån dyr bädd.
    Söker tips på billig hundbädd och vad man kan köpa den. Jag ska till Ullared Gekås på tisdag så fundera på om det finns nån passande bädd där. 

  • Svar på tråden Vad har ni för hundbädd? Tips på billig bädd!
  • Aniiee

    Jag har möbler.... Min syster har en Basic Paws från Karlie till sin hund. Den största, 90 cm. Hennes labbe trivs i den. Kostade 565 kr på Seahundochkatt. De kanske har de billigare på GeKås?


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Dexter dot com

    Jag har köpt vanliga skummadrasser och delat på, sytt ett överdrag av ett gammalt påslakan. Hade dubbla madrasser när jag hade hundar av större modell, då får du en bädd som är 90*55 cm.

  • Axo

    Om du har nära till Ullared så finns det fuskbia där. Har en sån till min schäfer.

    Annars så åker du till Ikea och köper en madrass för spjälsäng och ett vanligt dra-på-lakan och sen kan du ju ha täcket där på också. Hade en sån säng tidigare.

  • Abbe83
    Axo skrev 2015-02-05 16:11:37 följande:

    Om du har nära till Ullared så finns det fuskbia där. Har en sån till min schäfer.

    Annars så åker du till Ikea och köper en madrass för spjälsäng och ett vanligt dra-på-lakan och sen kan du ju ha täcket där på också. Hade en sån säng tidigare.


    Jag har funderat på att köpa en fuskbia, den äkta biabädden vi har i vardagsrummet gillar han att ligga i. Men få se vad jag hitta på tisdag då jag ska till Ullared. 
  • Axo
    Abbe83 skrev 2015-02-05 17:36:02 följande:

    Jag har funderat på att köpa en fuskbia, den äkta biabädden vi har i vardagsrummet gillar han att ligga i. Men få se vad jag hitta på tisdag då jag ska till Ullared. 


    Min har hållt i snart två år och hunden ligger i den varje natt!
  • myy

    Jag har en fuskbiabädd sedan sju år. Perfekt skick. Sedan vi skaffade hund nr 2 för knappt ett år sedan är det den enda som är hel förutom fårskinnet. Madrasser äter han upp på löpande band inklusive dra-på-lakan.
    Hunden när jag var liten hade en madrass klädd i gammal vaxduk. Höll också i evighet.

  • Abbe83

    Jag hittade ingen fuskbia eller annan större bädd på Gekås. Men nu har jag beställt denna bädd från zooplus som är 120 x 95 cm. Den är lite dyrare än jag hade tänkt mig  men hoppas Thor gilla den.

  • amia01

    Begagnade trasmattor, överkast mm Billigt och bra. Bara att slänga när de blivit för slitna och skitiga.
    Har provat flera olika bäddar innan, men tyvärr har vår stora hund fått för sig att det är leksaker som ska ätas upp... Tuggar inte på något annat än hundbenen annars, men just hundbäddarna brukar ligga i småsmulor efter ett par dagar. Tröttnade till sist på hans idéer och vek helt enkelt ihop ett par gamla trasmattor, och de älskar hundarna nu att stöka runt i och bädda.
    Skakar ur dom några gånger i veckan, och tvättas vid behov. Rent, snyggt och inga mer skum-gummi-smulor på köksgolvet

  • Abbe83

    Thor är jättenöjd med bädden vi köpte till honom, han la sig i den direkt.

  • scanmia

    Vi återanvände våra avtagbara soffkuddsöverdrag som hundsängar. Stoppade med vad vi hade att tillgå av gamla kuddar och kläder. Allt slängdes in i tvättmaskinen med jämna mellanrum. 
    Vi har också använt gamla madrasser: halverade från stora sängar och från spjälsängen direkt. Fördelen med den senare är att vi ju hade lakan med så det var lätt att tvätta och hålla fräscht.

Svar på tråden Vad har ni för hundbädd? Tips på billig bädd!