• Villhaminbebi

    Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !

    Hej alla. Idag ringde SSK och meddelade mig ( 3dje dagen på mensen ) att jag skulle börja med första Puregon sprutan. Är så nervös att det är sjukt. Vill gärna skriva av mig hela upplevelsen ända till slutet, och med kanske er hjälp få en knuff i baken så jag inte flippar ut. Är så jävla rädd för allt detta. Mina närmaste förstår inte mig. Känner ingen som har gått genom detta som jag ska gå igenom och det känns som jag är ensam i denna värld med detta " problem ". 


    Hur gick det för er med första sprutan, hur kändes det. Gick drömmen i uppfyllelse efter all tortur. 

  • Svar på tråden Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !
  • Jag är bara jag

    Det kommer gå bra! Glad  Om du tycker sprutorna är eländiga att ta så be din sambo/make ta dem-gör jag alltid numer. Max 14 dar med sprutor,sen är just det över. Det värsta med IVF är inte alls det fysiska utan väntan efteråt,men även det överlever man. Vissa måste bara överleva en enda gång (22%)  så du kanske tillhör dom du,vem vet! {#emotions_dlg.flower}

  • Villhaminbebi

    @jag är bara jag


    Tack att du skrev, Jo han skulle ge mig sprutan men han började skaka o var nervös haha. Så jag tog den från hans hand och gjorde det själv. Jag hoppas att detta slutar bra, är så rädd för misslyckat försök ! :(
    Men håller tummarna för det bästa !


    Kramarrrr <3


    Vet någon vad som händer inne i kroppen när man tar Puregon ?

  • fröken fegis

    Heja dej! Vad modig du är som börjat din IVF-resa! Själv tvekar jag fortfarande på om jag ska våga eller inte... Känner som du att man är ensam i världen om sitt problem. Syskon och kompisar "ploppar" ur sig barn till höger och vänster utan minsta problem, man blir så fruktansvärt avundsjuk. Hoppas att allt går bra för dig och att du får ditt efterlängtade +. Kommer absolut att följa vad du skriver, så kanske även jag kan ta mod till mig i vår :)

  • Villhaminbebi

    @fröken fegis 


    Tack för att du skrev !
    Det tog mig länge också att köra IVF. Vi har försökt få barn i 5 år. Första 2 åren trodde jag att jag var missbildad där nere och vågade inte gå till gynekologen haha. När min vän och man tillslut fick mig att söka hjälp så såg jag att jag inte alls var missbildad. Allt var bra på både mig och mannen, läkaren hittade bara att jag hade underproduktion av sköldkörteln. Nu har värdena blivit bra. Efter många försök så insåg jag själv. IVF är nått jag vill, för jag har en sån stor längtan. Är också mycket avensjuk på folket runt omkring mig :(. Men nu vill jag bara blunda och se min egen väg. 


    Ska skriva dagligen tills den dagen ( hoppas hoppas ) jag får ett plus !


     

  • Jag är bara jag

    Puregon och de andra sprutorna gör så att äggblåsorna växer på sig och förhoppningvis alla äggen som finns i dem mognar. Alla kvinnor har alltid ett antal äggblåsor på g varje månad,men vanligen släpper bara en ägg-de andra går till spillo. Vid IVF försöker man få alla att ge ägg eller i vart fall så många som möjligt. Vid första VUL:et får du reda på hur många blåsor du har på g och hur stora de är. Lycka till! Glad  Mitt IVF:ande med egna ägg är över för länge sen,man jag ska snart ruva igen för 7.e gången. 

  • Jag är bara jag
    Villhaminbebi skrev 2015-02-05 21:24:55 följande:

    @Jag är bara jag
    Oj varför är det över om jag får fråga ? Hoppas det plussas hos dig snart !!!


    Tack för ditt svar. 


    För gammal för IVF och hade usla ägg på den tiden jag höll på. Övergått till embryodonation!  Drömmer
  • 89Madeleine
    Villhaminbebi skrev 2015-02-05 16:06:24 följande:

    Hej alla. Idag ringde SSK och meddelade mig ( 3dje dagen på mensen ) att jag skulle börja med första Puregon sprutan. Är så nervös att det är sjukt. Vill gärna skriva av mig hela upplevelsen ända till slutet, och med kanske er hjälp få en knuff i baken så jag inte flippar ut. Är så jävla rädd för allt detta. Mina närmaste förstår inte mig. Känner ingen som har gått genom detta som jag ska gå igenom och det känns som jag är ensam i denna värld med detta " problem ". 


    Hur gick det för er med första sprutan, hur kändes det. Gick drömmen i uppfyllelse efter all tortur. 


    Hej :)

    Stort lycka till med din IVF-resa! Det kommer gå bra ska du se :)
    Jag har också precis börjat med sprutorna (i lördags), men jag tar Gonal-f och började i förrgår med Orgalutran också, så nu tar jag 2 sprutor varje kväll.
    Har mitt andra ultraljud på måndag 9/2 och hoppas på att mina äggblåsor växt klart så att vi kanske kan få göra äggplock på onsdagen :)
    Detta är första gången för mig och samtidigt som det är dönervöst är det också super spännande! :)

    Vilket sjukhus och vart i landet går du? :)
  • Villhaminbebi

    @89madeleine


    Lycka till du med. Jag hoppas du får ett stort plusss och din dröm om barn blir sann <3


    För en stund sen tog jag min andra puregon spruta, börjat vänja mig nu. Är inte lika nervös. 


    Jag bor i Malmö och går på RMC själv då ?

Svar på tråden Ska börja med IVF idag, Behöver stöd, tankar, uppmuntran !