• Baysi

Snygg rumpa? tips?

Efter 2 barn e de nu dags att ta tag i livet...har börjat träna...o de gör ja i min egen takt!...MEN...ett stort problem e min rumpa den är stor...o platt...går det få den snygg ? =D

finns de några övningar som verkligen funkar? 

nån som har före o efter bilder? så man verkligen vet att nått funkar?

tacksam för svar!

• Svar på tråden Snygg rumpa? tips?
  • Ful Anka

Det vanliga svaret, gå i trappor, gå i trappor, gå i trappor....

This is my life and I don't care
  • Kpax

Viktträning. Marklyft och squats som du redan fått tips om, be gärna någon visa dig så du gör rätt.

Ida Warg brukar tipsa om bra övningar, googla fram hennes sida! Hon lägger in videoklipp också.

Skridskor och inlines ger också snygg rumpa, om man hellre sysslar med sånt. :)

• Baysi

men av squats.. rumpan blir inte ännu bredare? =)... vill gärna ha nån form eller nått om de ens är möjligt att få

• Kpax

Nej, den blir fylligare bakåt, och lyfts på ett snyggt sätt.

• K grrl

Jag var plattarslad för ett år sedan och har helt ok rumpa nu, tack vare tung styrketräning.

Rekommenderar dig att läsa Strong curves, eller författaren Bret Contreras blogg. Massor av info om gluteträning.

Jag tränar regelbundet utfall bakåt, höftlyft, ryggextensioner med fokus på rumpan, hip thrusts, bulgariska utfall, marklyft, knäböj, donnkey kicks i dragmaskin.

• HejPippi

Det är så svårt att lära sig göra övningarna rätt och veta hur många osv... Någon som har något tips på ett program för ett snyggare rumpa?

• K grrl

Strong curves, som jag nämnde här ovan. 

• HejPippi
    K grrl skrev 2015-02-10 16:09:22 följande:

Strong curves, som jag nämnde här ovan. 

Oj haha, så går det när man läser slarvigt... Sorry :)

Har du något tips på någon bra youtube-video också kanske? Förutom Ida Warg alltså.

Du verkar ha så bra koll på träning så jag passar på att fråga :)
  • K grrl
    HejPippi skrev 2015-02-10 16:44:05 följande:
    Oj haha, så går det när man läser slarvigt... Sorry :)

Har du något tips på någon bra youtube-video också kanske? Förutom Ida Warg alltså.

Du verkar ha så bra koll på träning så jag passar på att fråga :)
    Bret Contreras har en kanal med en massa videos, bland annat ur Strong Curves.
Svar på tråden Snygg rumpa? tips?