• Anonym (Abort)

Ska göra abort

Hej!

Jag fick reda på att jag är gravid för en dag sedan o jag har valt att göra abort.

Ringde och fick en tid nu på tisdag den 10 o då ska de kolla mig o se hur långt gången jag är o vilken abort som passar mig osv.

Jag har dock läst en massa och bestämt mig för att göra en medicinsk abort hemma ifall det inte gått mer än 9 veckor... Så jag undrar ifall jag kan ringa dom igen o be om att få tabletter osv samma dag som de ska kolla mig, så att jag slipper vänta på en ny tid och kanske få vänta 1-2 veckor igen? Bara för att få tabletter? :(

Känns så otroligt jobbigt att man måste vänta.. :(

Så kan jag fråga de om jag kan göra så? Eller får jag helt enkelt stå ut o vänta..

• Svar på tråden Ska göra abort
  • Anonym (metoo)

Du får tabletterna direkt om de ser att du är under 9 veckor. Jag fick tabletter och ett glas vatten på plats att ta. Sedan vagitorium att föra in senare hemma. Sedan stöts det ut. Helvete vad jag grät då... förbered dig på känslostorm.. kram och lycka till!

• Anonym (Abort)

Okej va skönt...

Jag är så jävla orolig hur långt gången jag är och pallar inte vänta till tisdag för att få svar!!!

Läste precis en som inte alls fått nån mage o kissade mer än vanligt som jag men som tydligen var i vecka 33!!!

Fyfan va orolig jag är nu :(:(

Jag kommer ju inte heller ihåg min senaste mens exakt ååh.. Tror det var i början av december.. Typ den 10? Nånstans där...

Så i januari har jag inte fått nån mens alls men tänkte hmm den har la ändrat sig nu igen för ibland får jag i början av månaden eller slutet av månaden...

Men nu är det ju början av februari så ah tänkte att jag nog tyvärr är gravid... (Är bara 20 år)

I helgen kissade jag 5 gånger på 5 timmar så då blev jag jävligt rädd o köpte gravidtest...

Efter bara 7 sekunder kommer ett klart o tydligt plus... Tänkte ba o shit... Man brukar ju vänta nån minut innan svar...

Så jag har ju väntat några veckor ifall mensen skulle komma... Istället för att köpa ett gravidtest så fort jag märkte att min mens inte kom..

Fyfan asså jag vill ju helst inte göra kirurgisk abort men tänk om jag är ännu mer långt gången? Åh Gud...

Jag funderar på att köpa sånt gravidtest där man kan se hur länge det gått för att jag e så orolig. Men om det står 7 veckor säger vi.

Betyder det att jag vart gravid i 7 veckor exakt då o kan då antagligen få göra medicinering? :)

Det skulle lugna ner mig så mycket..

• Anonym (metoo)

Å jag har ingen aning om hur de där testen funkar, eller hur tillförlitliga de är.. Ring mottagningen dit du ska på tisdag, och berätta om din oro. Kanske kan du få möjlighet till en tidigare återbudstid?

• Anonym (Räkna ut)

Det finns sätt på internet att räkna ut ungefär hur långt gången du är. 1177 har en graviditetsuträknare :)

Lycka till!

• molly1989
    Anonym (Räkna ut) skrev 2015-02-06 08:13:34 följande:

Det finns sätt på internet att räkna ut ungefär hur långt gången du är. 1177 har en graviditetsuträknare :)

Lycka till!

Men problemet är ju att hon inte vet exakt när hennes senaste mens var, om man inte vet det kan man ju inte använda uträknare? de räknarna har ju inte ett speciellt eller magiskt sätt att räkna ut hur långt gången någon är, de räknar bara veckor sen senaste mens... om hennes mens var i början av december så är hon ungefär 8-9 veckor...
  • Anonym (Räkna ut)
    molly1989 skrev 2015-02-06 10:04:58 följande:

Men problemet är ju att hon inte vet exakt när hennes senaste mens var, om man inte vet det kan man ju inte använda uträknare? de räknarna har ju inte ett speciellt eller magiskt sätt att räkna ut hur långt gången någon är, de räknar bara veckor sen senaste mens... om hennes mens var i början av december så är hon ungefär 8-9 veckor...

Jo men hon sa ju runt den 10 december. Så på ett ungefär kan hon ju veta.
  • molly1989
    Anonym (Räkna ut) skrev 2015-02-06 10:39:53 följande:

Jo men hon sa ju runt den 10 december. Så på ett ungefär kan hon ju veta.

Ja precis alltså typ två månader eftersom det är 6 februari nu, det vet hon ju eftersom hon oroar sig för att vara mer än nio veckor och inte kunna göra medicinsk...
  • Anonym (Abort)

14 december hade jag mens iaf och min mens brukar vara 4-5 dagar.

Fick reda på det genom att jag hade skrivit ett sms till en vän då att jag hade mens den dan..

Så jag är antagligen 8 veckor ungefär o inte mer än 9 (hoppas) alltså exakt i tid för medicinering då..

Svar på tråden Ska göra abort