• Anonym (Trött)

Frossa på natten, någon som vet?

Jag har börjat få frossa och kallsvettas på nätterna, det har varit så i ungefär en vecka nu. Jag somnar bra, sen vaknar jag nån gång tidig morgon/natt av att jag är genomblöt och fryser så att jag skakar, det gör riktigt ont i kroppen så mycket fryser jag. Är oftast väldigt trött men försöker vända på täcket, flytta mig ur "pölen" jag ligger i osv... får byta lakan varje morgon.

Vad kan det här bero på? Jag hade en period av det här för några år sedan, det var en jobbig tid i mitt liv och jag hade även anorexia så det kan ha varit nån kombination av ångest och fysiska problem. Men just nu mår jag ganska bra. Det här är väldigt jobbigt, jag vaknar med huvudvärk och supertorr i munnen varje morgon.

• Svar på tråden Frossa på natten, någon som vet?
  • Anonym (M)

Jag vaknar så säkert 3-4ggr/vecka av att jag har noll blodsocker. Måste gå upp och äta något runt 04-05, sen kan jag sova vidare.

Om du hade så vid anorexi så kanske det kan stämma för dig också? Testa att ha något vid sängen att äta när det blir så. För mig släpper det på ca 10 minuter.

• Anonym (Trött)
    Anonym (M) skrev 2015-02-06 12:18:04 följande:

Jag vaknar så säkert 3-4ggr/vecka av att jag har noll blodsocker. Måste gå upp och äta något runt 04-05, sen kan jag sova vidare.

Om du hade så vid anorexi så kanske det kan stämma för dig också? Testa att ha något vid sängen att äta när det blir så. För mig släpper det på ca 10 minuter.

Har lite svårt med maten nu också men jag svälter mig inte. Brukar äta nån smörgås eller nåt innan jag går och lägger mig eftersom jag har problem med ett gammalt magsår så jag får ont om jag blir för hungrig under natten. Tycker inte jag känner av blodsockret under natten, det är mest det att jag vaknar av att det redan är "för sent", jag är redan dyngsur av svett och ligger och skakar.
  • Anonym (M)
    Anonym (Trött) skrev 2015-02-06 12:20:49 följande:

Har lite svårt med maten nu också men jag svälter mig inte. Brukar äta nån smörgås eller nåt innan jag går och lägger mig eftersom jag har problem med ett gammalt magsår så jag får ont om jag blir för hungrig under natten. Tycker inte jag känner av blodsockret under natten, det är mest det att jag vaknar av att det redan är "för sent", jag är redan dyngsur av svett och ligger och skakar.

Ja precis så är det för mig med, käkar något runt 23, sover och vaknar kallsvettig och måste stoppa i mig något för att häva det. Hungern finns inte där.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (M) skrev 2015-02-06 12:24:40 följande:
    Ja precis så är det för mig med, käkar något runt 23, sover och vaknar kallsvettig och måste stoppa i mig något för att häva det. Hungern finns inte där.
    Vad jobbigt Rynkar på näsan undrar varför det blivit såhär nu. Äter precis som jag gjort det senaste halvåret ungefär. Sist det var såhär bodde jag med en kille som slog mig, hade det såhär i flera månader då. Samma kväll som jag flydde därifrån sov jag lugnt utan att vakna av det här och besvären höll sig borta i två år, därför tror jag att det kunde bero på ångest. Men så är det absolut inte nu!
Svar på tråden Frossa på natten, någon som vet?