Inredning i rum till barn med autism?
Jag har hört att man bör inreda rum på ett speciellt sätt när det kommer till autistiska barn? Stämmer det? :) Hur har ni gjort?
Jag har hört att man bör inreda rum på ett speciellt sätt när det kommer till autistiska barn? Stämmer det? :) Hur har ni gjort?
Min 10-åriga som med AS, sover i gillestugan i källaren. Så i hans rum finns en förutom en garderob och två bokhyllor; ett skrivbord och två LACK-bord som han har massor LEGO på!
Min dotter med AS gillar inte för ljusa färger på väggarna om hon får välja. Hon har också hellre möbler i trä än målade. Många barn med svårare autism behöver så få intryck som möjligt så dold förvaring, inte så många färger eller möbler, inte mönstrat utan enfärgat osv.
Jättebra tips! Tack så mkt!
Min flicka är 7½ och vi ska inreda hennes nya rum snart och alla tips är välkomna. Hon har lite svårt för att säga vad hon tycker och tänker nämligen
Jättebra tips! Tack så mkt!
Min flicka är 7½ och vi ska inreda hennes nya rum snart och alla tips är välkomna. Hon har lite svårt för att säga vad hon tycker och tänker nämligen
www.komikapp.se/
Här kan man kika in, på deras sinnesrum, där finns det bilder, kanske finns det något som er flicka skulle gilla där även om det är lite mer 'extrema' miljöer.
Oj, här har man inte varit inne på jättelänge ser jag! Men tack igen för tipsen!
Det där med hängen är en jättebra idé för hon brukar sitta under sitt täcke som en grotta.
Så ska försöka göra något liknande till henne ^^
Hon har lindrig autism, men jobbar med både ord och bilder så kommer märka lådorna också! Kanontips!