• Anonym (trådstartare)

Konstig huvudvärk

Hej, Jag är 18 och

Jag har haft en konstig huvudvärk i ett par veckor, den har var ihållande och lite tryckande och är alltid på högra sidan av huvudet, den byter position hela tiden (från pannan och bjässen till över örat, bakhuvudet och slutet av nacken, huvudvärken är ganska svag och märker ibland knappt den när jag håller på med något t.ex när jag sitter vid datorn.  Det svider i högra ögat, alltså samma sida som huvudvärken sker och jag har känt ett tryck bakom ansiktet  då och då.  Ibland får jag ont i käken när jag sätter ihop tänderna oftast på högra sidan men ibland på vänstra sidan. Ibland sticker det till i handen eller fingertopparna på båda händer, har tappat sexlusten och har märkt att min avföring är lös (om det ens har med saken att göra) och kände mig lite illamående för en vecka fast det har gått över.

Jag var på vårdcentralen där gjorde en full kroppskontroll (EKG, Blodvärde, blodsocker, blodtryck som visade inga dåliga resultat  och ett fjantigt test där de kollade min balans och styrka som gick bra. de har skickat mitt blodprov till sjukhuset  för att se på andra värden (som inte har kommit tillbaka än).

Det konstiga är att nästan allting sker på högra sidan.

Vill också tillägga:

Jag har varit borta från skolan i princip 4 terminer på grund av personliga problem och spenderat min tid hemma på datorn varje dag i samma position, sitter väldigt länge upp till 7-10 timmar i snitt dagligen, och äter väldigt lite, äter typ godis varje dag och går och lägger mig när jag känner för.

Vad tror ni det beror på?, finns det något jag ska pröva/göra för att se om jag bättras?

• Svar på tråden Konstig huvudvärk
  • Anonym (börja med)

Börja med en bra dygnsrytm. Gå ut och gå en stund varje dag, och skär ner på dator tittandet. Ät bra mat och drick vatten

• Anonym (Eko)

Ät rätt, sov ordentligt, DRICK VATTEN och käka dina vitaminer som du ska, så kommer det troligen att lindra dina besvär.

• Anonym (trådstartare)

bump

• Anonym (börja med)

Det kanske är spänningshuvudvärk om du sitter i samma ställning i 10 timmar. Massage kanske kan vara skönt?

Svar på tråden Konstig huvudvärk