• nasj

    Ni som kan kaninungar,behöver snabbt råd!!!!

    Hittade min kanin med 3 ungar i buren igår em.Hanen är kastrerad sen 1 mån tillbaka så vi blev rätt så förvånade. Den största kaninungen var död, efter råd från veterinär tog jag bort den från buren. Eftersom jag inte fattade att hon fått barn så råkade jag slänga halva hennes bo innan jag såg ungarna.Som tur är verkat hon boat upp ett nytt. NU till problemet, ena kaninungen, rätt så aktiv,ålar omkring osv ca 7ca lång,den andra är inte mer än 3 cm,skrynklig ser halvdöende ut. Hon har lyft bort den från boet så vi har fattat att hon antagligen inte vill ha den att den är för ynklig. Nu till min fråga,finns det nått jag kan göra,har tagit upp den och lagt den på min mage för att den ska hålla sig varm,men med tanke på tidpunkten på kvällen och att det mesta är stängt,finns det nått jag kan ge den,har hört att man kan blanda torrmjölk med äggula, honung och flytande vitaminer och mineraler.Skulle det funka att byta ut torrmjölk mot vanlig mjölk. Vill verkligen att kraken ska klara sig,vore tacksam för all hjälp!!!!

  • Svar på tråden Ni som kan kaninungar,behöver snabbt råd!!!!
  • viseversa

    Nej du måste ha speciell ersättning för djurungar. OM den lever i morgon ta dig till en veterinär och köp, du går absolut INTE ge den eget ihopkok. Och ingen vanlig mjölk heller då deras magar inte klarar det.

Svar på tråden Ni som kan kaninungar,behöver snabbt råd!!!!