Magproblem
Hej,
Hoppas jag kan fa lite tips. Var 15 manaders har alltid varit gasig och darfor sovit daligt. Vi trodde det var mild kolik eller liknande men han har fortfarande stora problem sa kanske det ar någon allergi eller liknande.
Vi har testat att utesluta mjolkprodukter med det hade ingen effekt. Han reagerade pa rott kott tidigare men har varit dalig också da vi dragit ner pa det. En gang fick han jatteont da han atit mycket ris. Han ar ett matvrak och ater mycket. Ber alltid om brod och banan. Han alskar brod, frukt, ris, potatis men ater allting. Han ater också valdigt snabbt. Forsoker vi sakta ner blir han upprörd.
Vi har mild laktosintollerans i familjen men jag har ocksa en kanslig mage. Min mormor hade antagligen IBS.
I natt var ett vanligt scenario. Han somnade vid 19.30. Vaknade vid 22.30. Grat, hade ont, jag holl hand, han fes, somnade om. Samma sak vid 23.00. Vid 24.00 vakande han mer upprörd. Grat, kunde inte somna om, var sen vaken ca 45 min. Sov daligt och vakande till 2 ganger till under natten. Vaknade vid 5 och ville ha brod. Vagrade somna om.
Vad kan det vara? Allergi? Magproblem? Vad ska vi gora? Bor utomlands och litar helt enkelt inte pa lakarna har.