Hur vet man om mjölken räcker?
Har en son på 6,5 månad som helammats tills då gan var 4 månader. Då fick han 1 portion gröt på inrådan av BVC, att han skulle sova bättre på natten vilken han såklart inte gjorde. Fortsatte ändå med gröten och lite fruktpure till den. Han har hela sin tid varit ganska missnöjd bebis men vissa dagar värre än andra. Jag har alltid trott att det kanske är magen som krånglar och att det tillslut går över, men det har det inte gjort än.
För nån vecka sedan tog jag bort grötmålet när han var som mest missnöjd och gnällde hela dagar, då började han bajsa varje dag och var nöjd och glad. Men missnöjdheten kom tillbaka även då jag helamma så BVC sa att nu behöver han mycket mer mat, bröstmjöl räcker inte längre, han gick upp mycket mindre i vikt än tidigare. Så då skulle vi börja ge gröt och mat och allt på samma gång. Hon tyckte vi skulle ge välling istället för ersättning osv.
Räcker alltså inte min mjölk längre? Sinade den när jag började ge gröt? Eller kan han ha nå magåroblem som gör honom så missnöjd?
Jag känner inte att BVC har varit så stöttande i amningen och jag känner mig så stressad att få honom att äta mer mat osv. Ersättning tar han inte heller.