Anonym (Maja) skrev 2015-02-08 16:38:07 följande:
Du skulle kunna göra en paj på mandelmjöl och något annat jag inte minns nu... Har ett supergott recept som smakar som vanlig paj faktiskt :) äter ungefär som du fast inte fisk och skaldjur. Alltså veganskt utan gluten och snabba kolhydrater. Ska leta upp receptet och återkomma :). Kul tråd förresten! Behöver också lite inspiration.
Anonym (Maja) skrev 2015-02-08 16:40:34 följande:
Sen tror jag tyvärr att med en sån strikt (eller vad man nu ska säga) mathållning som våran får man nog vänja sig lite vid att äta lite enformigt ibland. Äter också mest soppor, grytor, wokat och sallader. En del kalla röror med grönsaker också... Och typ naturell soygurt eller havregurt med bär ibland.[/quot]
[quote=74821132][quote-nick]Anonym (Maja) skrev 2015-02-08 16:42:04 följande:[/quote-nick]Det libanesiska köket tycker jag är ganska inspirerande även om man får byta ut en del varor mot soja/havre och utesluta en del vitt mjöl. Plockmat funkar ganska bra!
Oh, va snällt! Jag väntar med spänning! Här ska bakas paj!!! :D
Kul att du gillar tråden. :)
Ja, så är det nog. Fast det är ju gott och fräscht! ;)
Haha, finns det verkligen något som heter "soygurt" och "havregurt"!? ;D Jag ska köpa mig en havregurt bara för att få fråga butikspersonalen vart de har sina havregurtar.

- Det är glutenfri havre då, antar jag?
Får kika närmre på det libanesiska köket.
Tack för alla dina fina inlägg! :)