• Mamma till viljestark dotter

Kalas för 11-åring

Min dotter fyller snart 11 år och jag tänkte försöka fixa ett litet "kalas" för hennes bästisar.

Jag har dålig fantasi och är inte speciellt kreativ eller händig. Kom med tips på vad man skulle kunna hitta på. Vi bor på en liten ort så organiserade kalas på typ Leos är uteslutet.

• Svar på tråden Kalas för 11-åring
  • Rocket Mania

När man är 11 år brukar man väl vara lite för gammal för "kalas"? Kanske en middagsbjudning med film? Eller middag och en annan aktivitet vad nu barnet i fråga gillar.

- göra sushi tillsammans och sedan äta
    - 3-rättersmiddag där barnet får bestämma menyn och sedan film, pyssel, dans 
    - göra egen pasta och äta

osv

• Mamma till viljestark dotter

Hennes kompisar förväntar sig att man ordnat nåt, det syns. Vi ska åka bort som en del i hennes present så jag har sagt att det inte blir nåt stort. Men nåt mysigt vill man ju ordna

• No Logo

Baklängesmiddag, säg hejdå när de kommer, ha ballongdisco, dessert, huvudrätt, förrätt sen välkomstdrink och önska dem välkomna när de går. : )

Spa-eftermiddag med hemgjorda ansiktsmasker, gurkskivor på ögonen, målning av naglar, fruktdrinkar etc

Mello-kalas med glitter & glamourtema, paraplydrinkar & snacks, titta på melodifestivalen med egna poänglistor

Pyjamasparty med film, popcorn , pyjamasdisco och övernattning

Cupcakestema, cowboyfest, pysselparty, äventyrskalas med geocaching, snökalas med pulkaåkning, korvgrillning och snö-frisbeegolf.

• Lucky

Rocket Mania, hur kan du veta att just den här 11åringen är för stor för kalas?? Min dotter var på ett 11årskalas senast igår! Låt barnen välja själva tycker jag!!

Mitt tips är att prata med din dotter hur hon vill ha det, hon har säkert egna förslag hur hon vilja det på sitt kalas

• Rocket Mania
    Lucky skrev 2015-02-09 19:07:10 följande:

Rocket Mania, hur kan du veta att just den här 11åringen är för stor för kalas?? Min dotter var på ett 11årskalas senast igår! Låt barnen välja själva tycker jag!!

Mitt tips är att prata med din dotter hur hon vill ha det, hon har säkert egna förslag hur hon vilja det på sitt kalas

Njae alltså, jag menade mer kalas som i Leos Lekland-kalas. Det är väl kanske ändå för lite mindre barn?
  • Lucky

I min dotters klass har de fortfarande haft kalas på Leos, i år har de ännu bara haft ett kalas och det var bowling... Jag hoppas iaf att min dotter fortsätter att länge ännu några år...

• K med lilla E

Kanske pyamasparty och sova över om de inte är så många? Eller middag som de fixar tillsammans och sen film eller lite dans.

Svar på tråden Kalas för 11-åring