• j1990

iphone, veta om man är blockerad?

Hur vet man om man är blockerad? Vill inte ringa, men skicka ett sms. Googlade och läste att om de skickas som imessage så är man inte blockerad. Att om de blir skickat som vanligt sms är man de. Stämmer de? Har tyvärr ingen till iphone att testa på. (Mottagaren har iphone)

• Svar på tråden iphone, veta om man är blockerad?
  • Nenne666
    j1990 skrev 2015-02-09 01:18:25 följande:

Hur vet man om man är blockerad? Vill inte ringa, men skicka ett sms. Googlade och läste att om de skickas som imessage så är man inte blockerad. Att om de blir skickat som vanligt sms är man de. Stämmer de? Har tyvärr ingen till iphone att testa på. (Mottagaren har iphone)

Det syns inte för den som är blockerad nej. Även om ett sms inte når fram via imassage så betyder det ingenting annat än meddelandet enklare gick vis sms där och då. Man kan ha stängt av imassage också...
  • j1990
    Nenne666 skrev 2015-02-09 09:22:45 följande:

Det syns inte för den som är blockerad nej. Även om ett sms inte når fram via imassage så betyder det ingenting annat än meddelandet enklare gick vis sms där och då. Man kan ha stängt av imassage också...

Men om de går fram som imessage, kan man va blockad ändå? Den sidan jag läste på blev de skickat som sms då. Självklart kan de ju bli skickat så ändå av flera anledningar. Men nu i de här fallet gick de fram som imessage, levererat.
  • Nenne666
    j1990 skrev 2015-02-09 09:32:23 följande:
    Men om de går fram som imessage, kan man va blockad ändå? Den sidan jag läste på blev de skickat som sms då. Självklart kan de ju bli skickat så ändå av flera anledningar. Men nu i de här fallet gick de fram som imessage, levererat.
    Nä då är du inte blockad .
  • j1990
    Nenne666 skrev 2015-02-09 09:47:42 följande:

Nä då är du inte blockad .

Åh va glad jag blir :) tack för hjälpen!
  • MsNemo

Eh varför vill man skicka sms till ngn som har blockerat en kan man ändå undra ..

Låter lite stalker varning på det

• j1990

Haha ja de gör de, men är inte de! Skrev i oktober/november och fick aldrig nå svar, komplicerat och krångligt allt de där. Men iallafall undra jag om de ens är nån idé att skriva nu, om han hade blockat mig. Men lovar att de va/är inge stalker över de ;)

• mikipiki

Imessege levereras fastän man är blockerad, mottagaren ser dock aldrig smset, samma gäller med vanligt sms. Det enda sättet att kolla är om man ringer upp personen 2 gånger med någon dag emellan, det går fram 2-3 signaler och det sen går till röstbrevlåda om man är blockerad. Är man inte det fortsätter det att ringa. Ringer man från dolt nummer kommer man fram oavsett eftersom hans telefon inte uppfattar att det är du då.

Min sons pappa blockerade mig på sin iphone i somras och jag googlade till förbannelse och detta var det jag hittade och kunde konstatera att det stämde. För när jag väl kom fram från dolt nummer så hade han varken haft missade samtal eller fått mina sms.

• groda12345
    jaskrev 2016-09-07 17:11:08 följande:

om det står skickat som sms betyder det att man är blockerat ändå??

Svar på tråden iphone, veta om man är blockerad?