Pojknamn, bråttom!
Hej,Vi gillar de två namnen men har svårt att välja, vad säger ni: Marco (ev. Marko) eller Luka?
Jag skulle säga Marco.
Luka/Luca!!
Föredrar det stavat med c, men båda funkar. Det är bara något jag inte gillar med Marco, men kan inte sätta fingret på vad det är. Gillar både Mark/Marc och Marcus, gillar inte heller Lucas ironiskt nog.
Luca är hur fint som helst!
Luka låter som en tjej.
Luka låter som en tjej.
Min fråga var inte om Luka är ett pojknamn eller ej, jag vet att det absolut är ett pojknamn och det är konstigt att ni inte tänker på att man inte måste ha typiskt svenskt namn, för det är i Sverige så att pojknamn inte slutar på A, i många andra länder gör de det.
Till er andra som svarade på min fråga - tack:)
Hoppas flera svar kommer!
Min fråga var inte om Luka är ett pojknamn eller ej, jag vet att det absolut är ett pojknamn och det är konstigt att ni inte tänker på att man inte måste ha typiskt svenskt namn, för det är i Sverige så att pojknamn inte slutar på A, i många andra länder gör de det.
Till er andra som svarade på min fråga - tack:)
Hoppas flera svar kommer!
Varför är du anonym?
Du får kolla upp det själv om du är så intresserad, jag har varken ork eller lust, behov inte heller, att bevisa något för dig (även om jag just nu skulle kunna räkna upp mer än fem fina pojknamn som slutar på A). Men det är inte trådens tema! Därför kommer jag inte att skriva mer om detta. Förstår inte ditt behov av att skriva i tråden om du nu inte hade svaret på min fråga.
Ha det gott!
Varför är du anonym?
Du får kolla upp det själv om du är så intresserad, jag har varken ork eller lust, behov inte heller, att bevisa något för dig (även om jag just nu skulle kunna räkna upp mer än fem fina pojknamn som slutar på A). Men det är inte trådens tema! Därför kommer jag inte att skriva mer om detta. Förstår inte ditt behov av att skriva i tråden om du nu inte hade svaret på min fråga.
Ha det gott!
För att det alternativet fanns.
Har jag gjort något olagligt eller varför stör det dig att jag är anonym? Även med synligt nick så är jag förtretande anonym, inte sant?
För övrig är det mer vanligt i Sverige (om än ytterst ovanligt) med pojknamn som slutar på A, än i övriga länder (typ Gösta). Framförallt i latinska och romanska länder så slutar INGA pojknamn på A! Så det så. Namnet Nicola är från början ett kvinnonamn, numera unisex liksom Robin och Kim.
Luca är för mig ett flicknamn.
Marco.
Stavning med k känns lite finskt för mig!
Marco.
Stavning med k känns lite finskt för mig!
Av dessa två skulle jag välja Marco. Att Luka slutar på a är dock inget problem, han kan nog växa upp och bli en riktig karl ändå
Marco, Luka är också fint. Men när jag ser namnet så tänker jag bara på Luka ogräs :-/ Luka betyder Rensa bort, ogräs.
Lycka till, det blir bra vilket som! Ni som ska trivas med det =)
Marco, Luka är också fint. Men när jag ser namnet så tänker jag bara på Luka ogräs :-/ Luka betyder Rensa bort, ogräs.
Lycka till, det blir bra vilket som! Ni som ska trivas med det =)
Jag tycker att Luka är jättefint! Men vill nog hålla med om att det är finare på italienskt vis, med C istället för K.
Luka, låter snällare på något vis.
Dock är nackdelen med Luka att det nog lätt blandas ihop med Lukas.