Hjälp mot känsliga/torra slemhinnor
Jag är kvinna, snart 28 år. I hela mitt vuxna liv (ätit p-piller/haft nuvaring I 12 år) har jag haft problem med att mina slemhinnor I underlivet är extremt känsliga. Jag har hållt på med ridning men det funkar inget vidare för det gör så ont. Sex kan funka ibland, men oftast är jag öm efteråt, oavsett hur försiktigt och hur mkt förspel som varit inblandat. Jag kan tom bli öm när jag tillfredställer mig själv...
Det känns ungefär som att huden spricker när man drar den I sidled, och det gör fruktansvärt ont.
Jag gillar egentligen lite hårdare tag I sängen, men det funkar ju inte eftersom jag får så ont.
Mitt tandkött är väldigt känsligt, och jag har ganska tunn hud I övrigt också. Inga hudproblem I övrigt, eksem/torrhet osv...
Jag har frågat om detta vid besök hos barnmorskan (för prevmedelsrådgivning) men ingen har kunnat ge något svar på vad jag ska göra.
Jag har Inga barn men slutade med prev. medel för drygt en månad sedan (tyckte att 10+ år får räcka, vill inte riskera problem senare)
Är det någon som upplevt något liknande? Några tips på något tillskott man kan äta?
Jag har precis träffat en kille som jag tycker väldigt mycket om, jag skulle vilja få det att funka med sexet. Jag älskar sex, men har det sällan pga smärtorna efteråt... Och så vill jag inte ha det längre! Jag är trött på att backa och va "tråkig" för att jag får ont...
Hjälp!!? :)