• Anonym (blindtarmen?)

hur började din blindtarmsinflammation?

Hur började det på er när ni fick inflammerad blindtarm? Hur beskriver ni smärtan och var satt smärtan? Har ont i höger sida av magen ganska långt ner och bak i ryggen. Känns som en svidande, brännande molvärk. Har även lite ont i höger ben och i underlivet. Har inte jätte jätte ont men känns. Mår väldigt illa.har ingen feber. Nån som känner igen sig och kan dela med sig?

• Svar på tråden hur började din blindtarmsinflammation?
  • Anonym (blindtarmen?)

Ingen??

• Anonym (K)

Började som en skarp smärta ovanför naveln. Smärtan flyttade sedan runt i magen från vänster till höger sida hela tiden. Kräktes och hade feber. Jag kände ingenting ut i ryggen.

En smärta från blindtarmen brukar normalt sätt flytta runt i magen.

Smärta som går ut i ryggen är väl mer om det är något med njurarna, sitter smärtan lite högre upp så gallan.

Har du druckit ordentligt med vatten idag?

Ring 1177 om du känner dig orolig.

Hoppas du mår bättre snart!

• Anonym (T)

Trodde att jag skulle få magsjuka sen blev det som kraftig mensvärk. Jag kunde inte gå upprätt utan som en fällkniv när jag liggat länge. Smärtorna började fredag kväll opererad söndag natt. Åkte in på söndag eftermiddag. Högt crp o blev inlagd på kvinnokliniken pga att de trodde att det kunde vara äggledarinflammation. Inläggningen gjordes pga det höga crpt

• FresnoKiwi95

Jag fick ont i hela magen och det enda som hjälpte minimalt (i början) var att lägga mig på mage, alltså lägga tryck på magen. Åkte in till sjukhuset den natten för jag hade så ont. Sen flyttade smärtan sig. Minns inte alla detaljer (var nästan 5 år sen) men att jag hade jävligt ont minns jag. Ingen feber eller illamående dock.

• Anonym (Blind)

Jag vaknade på natten av att jag hade väldigt ont i magen, eftersom jag till och med vaknade av smärtan. Smärtan var över hela magen och jag trodde att jag var magsjuk, hulkade vid toastolen flera gånger utan att det kom något. La mig på soffan för jag kunde inte ligga med benen raka utan har tvungen att ha dom böjda. Under dagen blev smärtan lite mer centrerad till höger i magen och jag kunde inte sitta upp med benen och höften i 90 grader, utan ville bara ligga ner med böjda ben. Jag kunde inte äta något alls, att svälja vatten var till och med omöjligt, tror jag fick i mig två klunkar vatten på hela dagen. När jag tryckte på magen gjorde det mer ont när jag släppte än tryckte in handen. Blev värre och värre och på natten kunde jag knappt prata utan låg och hulkade och hade så jävla ont rent ut sagt. Åkte ambulans och sjuktransport till sjukhuset 15 mil bort. Blev dålig natten mot tisdag och opererad onsdag eftermiddag. Blindtarmen var perforerad och jag hade var i hela magen.

• Anonym (blindtarmen?)

Tack för era svar. Jag blir inte klok på detta. Fick jätte ont igår kväll kändes som tarmarna hade sammandragningar och som extrem mensvärk. Tog en spasmofen (som jag fått förut för njursten) det tog bort den värsta smärtan och jag kunde tillslut somna. Har haft som molande värk hela dagen. Ringde vc och kollade om dom jag kunde få komma dit idag men dom hade ingen läkartid. Får jag lika ont idag som igår kväll så åker jag till akuten. Hur länge kan de hålla på om det är blindtarmen?

• Anonym (Blind)

Jag kände av blindtarmen av och till i ett halvår innan jag blev riktigt sjuk. Det kändes tre gånger tror jag innan det blev på allvar.

Min erfarenhet är att när det sätter igång på allvar blir man bara sämre och sämre tills man inte har något annat val än att söka läkare akut, till slut brister den och då kan det bli riktigt allvarligt. Jag kände även efter ett par timmar med smärta att det var något riktigt fel, kroppen är duktig på att säga det ibland, det gick som inte att tro att det var magsjuka eller något annat vanligt.

• FresnoKiwi95

Ja jag också; jag hade problem med den innan det blev illa och den behövde opereras bort. Hoppas det inte är blindtarmen,TS. Ingen rolig operation och ont som satan gör det efteråt. Kunde inte stå upp rakt på länge. Tog en månad att återhämta mig helt typ.

• Anonym (blindtarmen?)

Har precis varit och träffat läkare på vc temp på 37, 7 men syntes inget på snabb sänkan så då trodde han inte på nån blindtarm utan virus i magen?! Syns blindtarmsinflammation alltid på snabb sänkan?

Svar på tråden hur började din blindtarmsinflammation?