Anonym (personlig åsikt) skrev 2015-02-09 12:20:21 följande:
1. det är inte alla kvinnor som tror det. av de som tror så finns det två typer. den ena som gör så bara av elakhet. den andra som gör så av någon anledning. t.ex. att pappan slår barnen.
2. man är inte "bara" mamma. man ÄR mamma. i de flesta fall iaf. man bär på barnet i nio månader till att börja med. likaså ÄR man pappa, stöttande engagerad älskande far. tyvärr är inte alla så. varken män eller kvinnor.
3. min man och jag hade en kris för några år sedan, där skillsmässan diskuterades. båda var överens om att vårt barn får stanna hos mig, eftersom jag har "tagis hand om honom" mest. det låter kanske rått när jag skriver det... och min man är en bra far som älskar sitt barn otroligt mycket och "är med". men han tyckte själv att barnet behöver mamman mest.
tack och lov redde vi ut det hela, så vi slapp. problemet för oss var fel umgänge som försökte få oss att separera. helt sjukt.
4. sådant göör man t.ex. om snubben har misshandlat mamman. med sådan typ är inte barnen trygga anser jag.
som sagt, det är bara min personliga åsikt och vår familjs erfarenhet, så att du har lite perspektiv. ;)
1. Jag skrev inte ALLA kvinnor heller, förstod att även någon skulle lyfta misshandel som argument, men nu pratar jag om otrohet. Varför skulle jag starta tråden om pappan slagit sina barn gula och blå, då vore ju frågan från första början helt onödig. Då faller det ju på sin sakliga natur att barnen skall bo hos mamman eller tvärtom om, om mamman slagit sina barn gula och blå så ska barnen bo hos pappan.
2. Vad menar du nu? Skulle pappan inte vara lika värdefull för barnet? Skulle mamman per automatik vara en bättre förälder så barnen ska bo där? Det är ju detta jag pratar om, varför tror ni mammor att ni är mer förälder än vad pappan är?
3. På vilket sätt har du tagit hand om barnen mest? För att pappan jobbade och du var mamma ledig eller?
4. Åter igen, vi pratar inte om misshandel i denna tråd. Detta behöver inte lyftas igen eftersom det inte har med denna tråd att göra, om ni skall nämna detta som argument i alla fall, ber jag er starta en egen tråd.
Detta är min personliga åsikt!