Missfall?
Hej.
Jag tar Neovletta och har gjort i över 4 år. Pga endometrios så tar jag tre månader i taget innan jag pausar för mens, inga sockerpiller. Det händer att jag glömmer en dag nån gång ibland, oftast inte tätt inpå. Jag tar då inget extra p-piller men fortsätter som vanligt dagen efter. Ibland kommer det en liten blödning på en halv dag på sin höjd till följd av detta.
Jag hade min mens i början av januari. Ca 10 dagar senare glömde jag ett piller. Och två dagar senare började jag blöda som ett vattenfall. Det var säkert 3 gånger så rikligt som det brukar vara, bindorna fylldes ganska snabbt, och höll på i över två veckor. Ca 2 dagar efter det började så vaknade jag sjöblöt i trosorna (sov med tampong just den natten då bindorna var slut). Jag trodde tampongen hade blivit överfull men det visade sig vara en genomskinlig vätska som täckte större delen av trosorna. Det luktade inte kiss. Det luktade lite svagt av nånting jag inte har känt förut. Under tiden med blödningarna kom en del klumpar, blodklumpar typ.
Efter ca 1,5 vecka avtog blödningar men det kom brunt blod. Varje gång jag gick på toa kom det brunt blod på pappret, men bindorna fylldes inte som de hade gjort innan. Sen kom det rött igen blandat med lite brunt ibland i nästan en veckas tid. När det var över kom ytterligare lite brunt blod ett par dagar senare och sen ytterligare ett par dagar senare.
Jag har inte haft så ont, mer än de första 1-2 dagarna. Jag ringde gyn efter ca 1 vecka men de har inga tider förren slutet av feb. Hon sa att jag kunde åka in till akuten då jag kände mig yr och hade huvudvärk, men jag gjorde aldrig det, kände mig inte "sjuk nog" för det. Hon sa också till mig att ta ett graviditetstest för att se ifall det kunde vara missfall. Jag väntade dock 2 veckor med detta, det var negativt. Min mamma har haft missfall och pappa sa att gravtestet var negativt bara nån dag efter deras missfall. Kan det ha varit det? Jag har tid hos gyn den 19, men funderar förstås en del på vad det var. Jag har aldrig varit med om nåt liknande innan.
Tacksam för funderingar eller råd. =)
//Anna