• Anonym (Ha)

Misslyckad abort!

Gjorde en medicinsk abort för tre veckor sen. Var i v 4+ enligt ul (6+ enligt senaste mens). Hade inte speciellt ont, blödde som en mens i en vecka sen var det klart! Trodde jag.. Igår fick jag så ont att jag ramlade ihop, skrek av smärta! Ut kom en stor klump och massor av blod. Idag har jag bara lite blodblandade flytningar. Var på återbesök idag och testet visade fortfarande positivt så hon sa att det var rester kvar som måste ut. Fick läkartid på onsdag för vul och mer cytotec. Men det som hände igår, kan det ha varit det sista men bara att testet inte hunnit sjunka helt? Att det på onsdag har hunnit sjunka då och jag slipper göra om det?

• Svar på tråden Misslyckad abort!
  • Anonym (Milla)

För mig visade test positivt ca 6 veckor efter aborten. Men efter 4 veckor blev det tydligt svagare och svagare. Jag behövde inte mer cytotec utan kroppen klarade det själv. Men jag fick också ut en ganska stor klump någon vecka efter aborten.

Jag fick göra ett vul direkt efter aborten (samma dag) eftersom att det tog så lång tid för mig. Då såg de att jag hade rester kvar, så det var förmodligen det som kom senare.

• Anonym (Jag med)

Jag gjorde medicinsk abort för flera år sen. Var också kort gången.

Fick efter nån vecka en ruskig mensvärk och kände en lust att krysta. Ut kom en stor klump, detta var INTE fostret som många säger/tror utan gammalt blod. Så graviditeten var avbruten och mer eller mindre fullbordad.

Fick åka in akut till Kvinnoakuten där jag blev undersökt och behövde inte skrapa eller ta ytterligare Cytotek.

Fick däremot äta dubbelt med antibiotika då jag hade en kraftig infektion.

Tycker man hör om många som råkar ut för just detta, men att det inte tas upp.

Jag genomgick en kirurgisk abort i tonåren och upplevde den som mycket mer skonsam, trots sövning och ingrepp. Kroppen återhämtade sig snabbare fysiskt.

Svar på tråden Misslyckad abort!