• markstrom

hej

Hej! Jag har en undran både jag och min sambo är fast i klöserna på kronofogden. Min sambopga osunt levende när han var yngre. Jag pga av ren och skär dumhet. Jag har en utmätning på min lön dock har inte sambon det han har drygt 15000 kvar i skuld och jag närmate 60. Nu vill vi bli av med skulderna och undrar om man kan ta lån hos nån lånegivare. Fastän vi båda är hos krono?? Tack på förhand.

• Svar på tråden hej
  • Anonym (hur tänkte ni)

Så ni vill bli av med skulderna genom att ta lån? Smart tänkt där.-

• Ylone

Det finns ju långivare som faktiskt lånar ut - trots betalningsanmärkningar.

Det kan faktiskt löna sig, eftersom räntorna hos Kronofogden är så fruktansvärt höga.

Kolla Bluestep, Freedom finance...etc. Det görs ju reklam hela tiden för dessa företag.

Du får ett erbjudande om hur mycket du får låna och hur stor räntan blir och det kostar dig ingenting att söka!

Lycka till!

• markstrom

men visst kräver dom säkerhet en bostad? vi har ingen bostad så utan bor i hyresrätt. :((

Sen till dig Anonym (hur tänkte ni); vi behöver ingen moralpredikan, utan vi  vet precis hur mycket vi har satt oss i skiten och tyckte att de var bättre att ta ett lån för att bli av med skulderna  och sedan betala av lånet som man ska!!! inte så att vi hade tänkt leka upp pengarna!!!!!

Svar på tråden hej