• Anonym (TS)

du med rosacea, vilka rengöringsprodukter/fuktkräm? essex svavel?

Jag har haft rosacea så länge jag kan minnas men är relativt nydiagnostiserad. Inga rengöringsprodukter/fuktkrämer kan jag använda utan att bli knallröd. Någon som testat något som funkar? De senaste jag provade var clinique som jag läst skulle kunna funka men icke, blev knallröd. Har provat no poo också.

Essex med svavel har jag precis beställt, någon som testat? Bra?

• Svar på tråden du med rosacea, vilka rengöringsprodukter/fuktkräm? essex svavel?
  • Anonym (Päck)

Essexs svavelkräm är bra luktar päck men funkar bra. Annars tvättar jag med havregryn smörjer med jojobaolja på kvällen och Oil of olay på morgonen. Har haft en period med stora problem med rosacean även haft stora bölder i ansiktet mindre kul.

• jennyz

Jag har också haft problem så länge jag kan minnas, åt en kur mediciner för några år sedan, typ av antibiotika tror jag det var, det enda som jag tycker verkligen funkat, men efter andra barnet och massor med stress nu så är det mer igen, jag får också bölder av och till, så less... Spännande och se om det kommer fler tips ð??? är så less på alla försäljare som har "bästa lösningen"

• Anonym (TS)
    Anonym (Päck) skrev 2015-02-22 21:34:14 följande:

Essexs svavelkräm är bra luktar päck men funkar bra. Annars tvättar jag med havregryn smörjer med jojobaolja på kvällen och Oil of olay på morgonen. Har haft en period med stora problem med rosacean även haft stora bölder i ansiktet mindre kul.

Ja den luktar verkligen illa! har hållit på i två veckor snart, ser ingen skillnad alls än men har fattat det som att det tar tid.  För mig är en stor bov vattnet, jag blir knallröd av att tvätta med vatten men jag har provat men en jäkla massa olika oljor och ingen var det nån skillnad med. För mig är det värsta det röda. jag får lite bölder ibland men röd är jag hela tiden, bara mer eller mindre, i  hela ansiktet. Jag är liksom aldrig vanligt hudfärgad, förutom precis när jag vaknat.
  • Anonym (Päck)

Jag är också rödflammig men använder garnier bbcream och det funkar jättebra jämnar ut färgen utan att man känner sig sminkad. Plus att den är lite återfuktande, svavelkrämen torkar ut nåt hemsk, använder även Skinoren på dom värsta blemmorna

• Anonym (TS)
    jennyz skrev 2015-02-22 22:03:55 följande:

Jag har också haft problem så länge jag kan minnas, åt en kur mediciner för några år sedan, typ av antibiotika tror jag det var, det enda som jag tycker verkligen funkat, men efter andra barnet och massor med stress nu så är det mer igen, jag får också bölder av och till, så less... Spännande och se om det kommer fler tips ð??? är så less på alla försäljare som har "bästa lösningen"

Jag har också ätit det, Tetralysal hade jag.  Jag har även provat krämer som hudläkaren skrivit ut och de har hjälpt lite men det är inget som gjort det bra. Jag är också less på experter, särskilt hudterapeuter, som dessutom alltid behandlat min hy som att det är akne bara men hudläkaren sa direkt att det var rosacea, vilket jag då hade räknat ut själv.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Päck) skrev 2015-02-22 22:12:52 följande:

Jag är också rödflammig men använder garnier bbcream och det funkar jättebra jämnar ut färgen utan att man känner sig sminkad. Plus att den är lite återfuktande, svavelkrämen torkar ut nåt hemsk, använder även Skinoren på dom värsta blemmorna

Jag sminkar mig med i.d, det enda jag inte får finnar av. BB cream täcker inte tillräckligt för mig tyvärr. Ja fy fasen va torr jag blir av den smörjer och smörjer med vanlig Essex dagtid. 
  • Anonym (Päck)

pantotensyra tycker ja också har gjort skillnad till de bättre förresten

• Anonym (TS)

Exuviance rosaceaprodukter funderar jag på att testa. Bra med en kräm som har spf också tex. Har provat en herrans massa hudterapeutprodukter men det var ju ffa dom märkenas starka akneprodukter vilket såklart inte gjorde nåt bättre.

www.exuviance.se/produkter/produkter-for-hudproblem/rosacea.aspx

Nån som testat dom tro?

• Anonym (TS)
    Anonym (Päck) skrev 2015-02-22 22:27:57 följande:

pantotensyra tycker ja också har gjort skillnad till de bättre förresten

Å är det har jag läst massor om.  Har du ätit det länge?
Svar på tråden du med rosacea, vilka rengöringsprodukter/fuktkräm? essex svavel?