Vad ge i timman till en barnvakt?
Hej vad tycker ni är rimligt att ge i timman till en barnvakt runt 20
Vad tycker ni???
Hej vad tycker ni är rimligt att ge i timman till en barnvakt runt 20
Vad tycker ni???
Beror ju på, svart eller vitt? Dag, kväll eller natt?
Som outbildad vikarie i barnomsorgen har jag 115:- timmen innan skatt. Inga obekväma arbetstider.
Håller men ovanför: svart eller vitt? Vilken tid på dygnet (ungefär)?
Även är det en som är helt ny med barn eller jobbat förut och har ordentlig erfarenhet?
Sen är det ju även vissa som räknar in om det händer väldigt ofta eller bara en är då-och-då sak, t.ex. om föräldrarna ska ut på en middag någon gång varje fullmåne. :)
Jag är snart 22 och har jobbat med barn i några år nu bl.a. som vikarie på förskoleklass/fritids och barnvakt, har även flera referenser att visa detta. Jag jobbar vitt och tar betalt (olika beroende på tider på dygn osv) 200-250kr i timman då ingår moms 25%, med RUT-avdrag betalar föräldrarna sedan 100-125kr/h.
Dock när jag började (jobbade svart då) så fick jag 70-110kr per timma, beroende på vilken tid på dygnet och hur många barn.
Sen ingår alltid maten i min lön, jag har hört från vissa barnvakter som blivit tvungna att ta med sig matlåda eller fått vänta tills de kommit hem (ibland jobbat 6-8 timmar!) innan de kunnat äta.
Reskostnader står jag alltid för själv (har hört några som får betalt för t.ex. busskort men det kan bli krångligt) förutom om jag jobbar till en tid då kollektivtrafiken slutat gå, om jag inte har cykel eller är för långt avstånd för att det ska vara säkert att gå hem, då betalar ofta föräldrarna för taxi om de inte vill att jag ska stanna (utan timpris) tills kollektivtrafiken börjar gå igen på morgontimmarna.
Hoppas detta hjälper och inte är för rörigt, försökte bara få med allt man ska tänka på. Missade säkert ändå något.