Du med bipolär/ADHD - hur fungerar du sexuellt i början av relationer jämfört med senare?
Hej,
Blev för några år sedan ihop med en tös som redan när vi date:ade berättade att hon hade avbrutit en utredning för bipolär/adhd. Hon berättade också att hon inte ville ha sex, alls. Jag var nykär och trodde hon spelade svårfångad, och vi fortsatte träffas.
Efter två veckor och utan att jag gjorde några som helst sexuella anspel så slänger hon sig över mig och vi har sex. Så fortsatte det varje dag vilket var mer än jag ville men jag försökte ställa upp så gott jag orkade. Sexet var bra, hon var väldigt på och närvarande. Dock väldigt blöt och det var ibland lite svårt att känna något.
Nåväl. Vi spolar fram till idag. Vi har inte haft sex på 3 år. Hon säger numera att sex är oviktigt och att hon endast hade det med mig för att jag skulle bli glad. Anspelas det på sex på t.ex. TV eller i annan media så tycker hon det är "äckligt".
Jag tänker inte värdera det som sker men jag mår väldigt väldigt dåligt och känner mig oälskad. Hon säger att jag är den bästa killen hon träffat eftersom hon aldrig känt sig tvingad eller påtjatad, men det hjälper ju inte mig så mycket i det här läget.
Känner du som har bipolär/adhd (eller anhörig) igen dig och hur tänke du? Kan hon ha varit manisk när vi träffades och därför kanske hade högre drift, som sedan avtog? Den period vi hade sex höll på i kanske 6 månader, sedan avtog det sakta över 1 års tid ungefär.
Tack på förhand för eventuella reflektioner!