• Anonym (Vad ska jag göra?)

Noll sexlust, mitt självförtroende tryter

Trodde aldrig jag skulle våga skriva en tråd om något sånt här men nu har det gått så långt att jag bara måste.

Min tjej och jag har varit ihop under 1 års tid och vi är nog kärare än någonsin, vår relation är riktigt bra.

Vi lämnade våra tidigare partners för varandra och blev störtkära, med bra sex och bra intellektuella diskussioner.

På senare tid 2-3 månader så har dock hennes sexlust minskat drastiskt.

De 4-5 ggr vi haft så har hon efter varje gång sagt att hon ställde upp och egentligen inte var så sugen, fast hon alltid får orgasm.

Till saken är den att jag har ett extremt sexuellt förflutet och likaså hon med mellan 60-100 olika partners och några längre förhållanden.

Därför är det väldigt svårt för mig att förstå varför hennes sexlust är noll just nu.

Ett exempel är när jag förra veckan gick ner på henne och jag ser på hennes blick att det infinner sig ett obehag och ur hennes mun kommer ett "inte nu, det går en bra film på tv".

Samtidigt har hon blivit arg tidigare på mig och sagt att jag försöker göra sex till en rutin och att hon inte vill ha sex 2-3 ggr/vecka utan att det ska vara spontant.

Därtill så har hon ingen sexuell spontanitet överhuvudtaget. Jag har inte en gång fått oralsex mottagen utan att ha behövt be om det och då verkar det varit världens uppoffring från hennes sida.

Har försökt diskutera detta med henne men det är omöjligt då hon ställer sig i någon typ av försvarsposition, att det bara är så.

Nu har jag däremellan bestämt mig för att ge upp alla initiativ och låta henne komma till mig, men är rädd för att det inte kommer hända. Jag saknar inte att ha mycket sex, jag saknar att ha mycket sex med henne.

Jag är 28 år, ser väldigt bra ut och alltid varit populär bland tjejerna och min tjej är lika gammal och också alltid varit populär bland killar, hon har dock haft väldigt oattraktiva pojkvänner under alla år.

Nu börjar mitt självförtroende däremot dala och det blir bara sämre och sämre. Jag känner att jag kanske inte räcker till för henne, trots att jag gör allt sexuellt och känslomässigt för henne.

Hur kan en tjej med väldigt mycket sexuell erfarenhet vara så fruktansvärt okåt? Jag har ju haft mycket sexpartners pga att jag älskar att ha sex mycket och ofta, ser ingen anledning till att hon ska ha haft det.

Jag behöver råd för hur jag ska kunna dra upp en sådan här diskussion utan att starta ett världskrig och utan att såra henne för mycket. Jag håller på att spricka....

Och nej hon är inte otrogen och det är inget alternativ för mig.

Jag tänker heller inte dumpa någon som jag älskar och är kär i så ni troll som ska jävlas kan hålla er borta.

Kvinnor kanske? Har ni några tips?

• Svar på tråden Noll sexlust, mitt självförtroende tryter
  • Nama

Min spontana reaktion är att det är något annat som "stör" henne, tynger henne. Har hon mycket på jobbet? Privat? Har ni blivit "för" bekväma med varandra? För mycket vardagsslentrian liksom? Kvinnor kan många gånger behöva känna sig åtrådda även utanför sängen. Att passionen, lusten, det fysiska finns där även utan krav på att det måste leda till sex om du förstår vad jag menar. Sån kan trigga i gång mig iaf när kag går in i en sömnperiod. :) jag är också väldigt kåt i vanliga fall men det kan dala längre in i en relation pga ovanstående.

Lev och låt leva
  • Underhill

Är hon i samma ålder ung, så KAN det ju vara så att hon vill "stadga" sig!? Skaffa familj eller liknande? Har ni pratat något om det?

E vi överens så kör vi
  • Anonym (Vad ska jag göra?)
    Nama skrev 2015-02-10 08:58:47 följande:

Min spontana reaktion är att det är något annat som "stör" henne, tynger henne. Har hon mycket på jobbet? Privat? Har ni blivit "för" bekväma med varandra? För mycket vardagsslentrian liksom? Kvinnor kan många gånger behöva känna sig åtrådda även utanför sängen. Att passionen, lusten, det fysiska finns där även utan krav på att det måste leda till sex om du förstår vad jag menar. Sån kan trigga i gång mig iaf när kag går in i en sömnperiod. :) jag är också väldigt kåt i vanliga fall men det kan dala längre in i en relation pga ovanstående.

Hon jobbar och pluggar även heltid men jag försöker avlasta så mycket som möjligt och har gjort det mesta för att det ska bli så passionerat som möjligt, jag är väldigt romantisk och gör ALLT för henne både på en känslomässig och fysisk nivå. Jag vet att hon är stressad och så men jag upplever det som att hon alltid haft det stressigt, även innan vår relation och det är det som gör mig knäpp. Jag är så förbannat trött på den här torrperioden och är villig att testa allt.

Angående stadga sig... Ja det kan jag också göra, hon är definitivt den rätta, den jag vill ha barn med och gifta mig med. Men jag börjar tro att jag inte räcker till. Fan....
  • Underhill
    Anonym (Vad ska jag göra?) skrev 2015-02-10 09:06:15 följande:
    Hon jobbar och pluggar även heltid men jag försöker avlasta så mycket som möjligt och har gjort det mesta för att det ska bli så passionerat som möjligt, jag är väldigt romantisk och gör ALLT för henne både på en känslomässig och fysisk nivå. Jag vet att hon är stressad och så men jag upplever det som att hon alltid haft det stressigt, även innan vår relation och det är det som gör mig knäpp. Jag är så förbannat trött på den här torrperioden och är villig att testa allt.

Angående stadga sig... Ja det kan jag också göra, hon är definitivt den rätta, den jag vill ha barn med och gifta mig med. Men jag börjar tro att jag inte räcker till. Fan....
    Hm...tror mer på jobb och studier i första hand med tanke på din beskrivning. Det kan vara både stressande och pressande...lägg där till hennes mindre bra samvete när hon påminns om att du saknar henne och vill ha henne när både lust och ork inte infinner sig. Har ni prata om det?
    E vi överens så kör vi
  • Nama

Helt klart en svår situation, TS. Det dåliga samvetet kan också göra att det låser sig. Har ni pratat något om hur hon känner kring detta och upplever det? Fråga henne lite försiktigt ifall hon känner att hon får dåligt samvete gentemot dig. Kanske öppnar hon upp sig då? Istället för att bara hamna i försvarsposition så att säga. Ofta kan man lösa upp många knutar bara genom att öppna upp för diskussion så att säga. God mat, ett glas vin eller så, en trygg plats med försiktiga och varma frågor så kanske det inte blir så laddat. Lycka till!

Lev och låt leva
  • Nama

Visa nyfikenhet och eventuell förståelse för hennes känslor. Hur hon upplever det och på vilket sätt du kan hjälpa henne i det. :)

Lev och låt leva
  • Anonym (Känner igen det)

Ja kan uppleva att min kille är lite som din tjej... Han är dock 25 o jag är rädd för att jag inte räcker til o att han är sugen på annat...

Om du vänder på er situation så att du är hon vad tror du att de då beror på o vad hade du velat att hon gjorde?

Jag är rätt

Mkt på min på min pojkvän speciellt när han drar sig undan pga jag blir mer beroende av bekräftelse... Jag är rädd att han väljer porren före mig ist...

Nåt du vet hon kan störa sig på för hade fet vart jag jade jag aldrig sagt att jag ställt upp eftersom att det sårar även om jag ofta glr det oxå

Ja kan uppleva att min kille är lite som din tjej... Han är dock 25 o jag är rädd för att jag inte räcker til o att han är sugen på annat...

Om du vänder på er situation så att du är hon vad tror du att de då beror på o vad hade du velat att hon gjorde?

Jag är rätt

Mkt på min på min pojkvän speciellt när han drar sig undan pga jag blir mer beroende av bekräftelse... Jag är rädd att han väljer porren före mig ist...

Nåt du vet hon kan störa sig på för hade fet vart jag jade jag aldrig sagt att jag ställt upp eftersom att det sårar även om jag ofta glr det oxå

Jag har nig trott att får inte killen sex går han lätt vidare men skönt att höra att alla inte är så...

Svar på tråden Noll sexlust, mitt självförtroende tryter