• Anonym (Miss lyckad)

Känner mig misslyckad (4 missfall)

Har försökt få barn i 3 år. Blivit gravid 4 gånger men fått missfall varje gång. Har gjort utredning som inte visar några fel. Min sambo tycker att jag klandrar mig själv och att jag inte borde det..

Men jag klandrar mig själv. Det är min kropp som är värdelös, som inte lyckas hålla fostren vid liv. :( Kan inte komma bort från känslan av att vara misslyckad. Misslyckad, bitter och barnlös. Inte den personen jag vill vara...

Någon som känner igen sig eller har råd?

• Svar på tråden Känner mig misslyckad (4 missfall)
  • Påven Johanna

Utredningen visade inga fel, skriver du. Men vilka behandlingar har du fått prova? 

• Anonym (Miss lyckad)

Inga behandlingar. Läkarna säger att det är otur :/

• 2pågar

Jag fick trombyl lågdos efter 3 upprepade mf/MA, kanske värt att be om att prova iaf. Det hjälpte oss - fick son nr 3 genom trombyl och väntar nu barn 4 oxå med trombyl :) är nu i v 18

• Anonym (Miss lyckad)
    2pågar skrev 2015-02-10 12:30:25 följande:

Jag fick trombyl lågdos efter 3 upprepade mf/MA, kanske värt att be om att prova iaf. Det hjälpte oss - fick son nr 3 genom trombyl och väntar nu barn 4 oxå med trombyl :) är nu i v 18

Tack för tipset. Gjorde du en mf-utredning? Visade den något i så fall?
  • Jag är bara jag

3 missfall eller fler beror nästan alltid på fel hos kvinnan och definitivt inte på otur. Jag förstår mig inte på läkare som säger så och inte vill hjälpa! En utredning har ni absolut rätt till och det finns flera mediciner att testa också. Känn dig inte misslyckad,du kan inte gjort nåt annorlunda!  {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (MinMamma)

Min mamma fick missfall 4 gånger innan hon fick mig, hon hade hypotyreos som orsakade alla missfall, till slut fick hon medicin och då kom jag :D

• che71

Hej!
    Beklagar dina missfall.
    Jag fick 6 missfall innan vi fick barn förra året. (det tog 4 år att få barn för oss)
    Vi reste till Aten för immunutredning. (läs om min behandling i min presentation)
    Kolla Atentråden om du är intresserad.

• Anonym (Vill så gärna ha en till!)

Innan jag fick mitt efterlängtade barn hade jag två missfall och nu sitter jag här med missfall nummer två som inte kommit igång än. Jag va hos min gyn igår och jag kunde läsa mellan raderna att det troligtvis är ännu ett missfall. Vid det här lagret vet man hur läkarna pratar och vad de menar egentligen. Hur som helst, jag har också gjort utredning (en före mitt barn och i höstas) och jag börjar misstänka att jag borde få en mer grundlig utredning. På mig har man bara kollat livmodern med ultraljud, AMF och sköldkörteln. För att jag ska orka gå igenom en till graviditet kommer jag försöka få till en mer ordentlig utredning. För när man läser runt i de olika trådarna så har folk fått en massa olika diagnoser som jag tror knappast kommer från den lilla utredningen jag fått. Kanske kan det vara så för dig med tänker jag. Har de verkligen undersökt oss ordentligt? Värt och fundera på.

• Anonym (Fem mf)

Hej

Beklagar dina mf ! Jag har haft fem st i rad och utredningen visar på inga fel hos vare sig min sambo eller mig.

Nu är jag gravid i v 24 och denna graviditet fick jag progesteron ( crinone) och trombyl fast de inte trodde att det skulle hjälpa . Be att få det utskrivet nästa gång du plussar. Kämpa på !

• Anonym (Vill så gärna ha en till!)
    Anonym (Fem mf) skrev 2015-02-21 09:07:31 följande:

Hej

Beklagar dina mf ! Jag har haft fem st i rad och utredningen visar på inga fel hos vare sig min sambo eller mig.

Nu är jag gravid i v 24 och denna graviditet fick jag progesteron ( crinone) och trombyl fast de inte trodde att det skulle hjälpa . Be att få det utskrivet nästa gång du plussar. Kämpa på !

Skulle du kunna berätta lite mer om progesteronet? Finns det tester som visar att man behöver det etc? Vad är fördelarna och nackdelarna med att ta det?
Svar på tråden Känner mig misslyckad (4 missfall)