• joss82

    Nåon i Malmö/Lund som har överbliven Pergotime???

    Jag har fått recept på Pergotime, men den är slut hos leverantören. Ska få en spolning den här månaden och hoppades så att det skulle hjälpa till lite, men nu när jag inte får tag på pergotime känns det jättetrist! Någon som råkar ha två paket över (behöver dubbel dos)??? Jag skulle bli evigt tacksam och kan hämta upp den var som helst i Malmö/Lund! Betalar såklart. Behöver börja med den senast torsdag...

  • Svar på tråden Nåon i Malmö/Lund som har överbliven Pergotime???
  • joss82
    Bengalen skrev 2015-02-10 12:42:52 följande:

    Hej,

    Jag har Tamoxifen över om du skulle vilja ha det istället. Det är en motsvarighet till Pergo. Du kan läsa mer om det här.

    http://www.copenhagenfertilitycenter.com/tamoxifen.htm


    Vill nog hålla mig till Pergotime, men tack ändå! Har hittat ett paket på ett apotek i Malmö, så nu fattas bara ett...
  • joss82
    Sallysally skrev 2015-02-10 17:34:24 följande:

    hjälper dig puffa lite till !! :)


    Tack :)! Har just hämtat ut Malmös sista förpackning, i värsta fall får jag väl köra enkel dos fastän det inte funkade första gången jag provade...
  • Mrs D

    Hoppas du får tag på ett till paket.

    Sa dom hur lång tid det tar innan det kommer mer? Tänkte om du kanske kunde börja med dosen du ska ta även om du intehar två paket än om det kommer komma in mer i tid. Vad säger din doktor om att gå på enkel dos istället för dubbel?

    Dum fråga men har du hört med alla apotek i lund Malmö området, måste finnas jätte många. Eller apotek längre bort som kan skicka till ditt? Så gjorde de på "mitt" lokala apotek när jag bodde i en liten håla i Dalarna och behövde pergotime.

    Lycka till med spolningen, hoppas ni får ett plus snart.

  • joss82
    Mrs D skrev 2015-02-11 18:55:32 följande:

    Hoppas du får tag på ett till paket.

    Sa dom hur lång tid det tar innan det kommer mer? Tänkte om du kanske kunde börja med dosen du ska ta även om du intehar två paket än om det kommer komma in mer i tid. Vad säger din doktor om att gå på enkel dos istället för dubbel?

    Dum fråga men har du hört med alla apotek i lund Malmö området, måste finnas jätte många. Eller apotek längre bort som kan skicka till ditt? Så gjorde de på "mitt" lokala apotek när jag bodde i en liten håla i Dalarna och behövde pergotime.

    Lycka till med spolningen, hoppas ni får ett plus snart.


    Tack för tips! Jag har hört av mig till alla apotekskedjor i Lund/Malmö och åtminstone någon av dem har hjälpt mig att söka i Sverige. Det är helt enkelt slut. Och kommer tidigast 18 feb. Men jag kör enkel dos nu och hoppas på det bästa.
  • Mrs D
    joss82 skrev 2015-02-11 20:16:52 följande:

    Tack för tips! Jag har hört av mig till alla apotekskedjor i Lund/Malmö och åtminstone någon av dem har hjälpt mig att söka i Sverige. Det är helt enkelt slut. Och kommer tidigast 18 feb. Men jag kör enkel dos nu och hoppas på det bästa.


    Håller tummarna
Svar på tråden Nåon i Malmö/Lund som har överbliven Pergotime???