• finskaflikkan

Lågt hb, Fler? tips?

Hb på 96... är gbp-opad sen 5,5år tillbaka, gravid i 18+0 med tredje barnet idag. 
    Symptom på lågt järnvärde är för mig hemsk trötthet, andfåddhet då jag inte gör ett dugg som oftast, hjärtsnörp och även obehagskänsla i kroppen som jag inte riktigt kan få in varför.. (antagligen hb:t) men den där känslan är rätt obehaglig... Även börjat känna av yrsel och illamående.. 

Hur lågt ska man ha i hb för att få järninjektioner alt.järndropp?

Fått börja med duroferon idag och känner redan nu hur jag får ont i magen och har kramper som heter duga  
    Är helt orkeslös och orkar knappt andas och finnas till... 

• Svar på tråden Lågt hb, Fler? tips?
  • majja83

Hej ja har lågt eller hade lågt nu ligger jag på 107 som är lågt ändå men låg på 95 och fick järn dropp för ca 2 månader sen. Så om du står på dig så kan du oxå få de men de är väldigt få som lyckas få.. min bm fick strida mycket med spec.mödravården innan jag fick de. Är oxå opad sen 1 år (5/8-13) de min bm Och läkarn som skicka min remiss om opration sa att jag skulle äta 3 mitt val kvinna å se om de kan gå upp med de.. samt äta mycket som innehåller järn. Äter du järntabletter? Eller är du som mig som inte klarar av dom?

Men hör med din bm Va hon säger.

• Blåsippan84

Min bm sa att de brukar rekommendera att ta folsyra tabl tillsammans med järnet för då tar depåerna lättare upp järnet.

Men järndropp borde du egentligen få då jag kan tänka mig att kroppen inte tar upp vitaminerna riktigt på samma sett när magsäcken är förminskad.

Svar på tråden Lågt hb, Fler? tips?