Vad tycker ni om att pappan är hemma först??
Hej.
Då jag precis har fått nytt jobb med provanställning och är i v 15 ,vill jag att när jag efter RUL berättar att ja är med bebis, att min arbetsgivare inte ska bli varken arg eller tro att dom gjort fel som anställt mig. Plussade sent med blödningar så jag har valt att vänta av den anledningen också. Jag har mkt att bevisa på jobbet och graviditeten var ej planerad men mkt välkommen. Surt att man som kvinna 2015 ska behöva känna såhär...men nu till frågan:
Jag/vi har då pratat om att jag är hemma 4v sen tar pappa över och är hemma som har ett mkt mer flexibelt jobb och kan gå iväg och jobba på kvällen när jag kommer hem. Får amma morgon och kväll sen pumpa emellan. Fler med tankar och erfarenheter kring en sån här lösning?
Pappan är ju lika mkt förälder som ja tänker jag och på så vis kan ja försäkra min nya arb givare att mitt jobb inte blir så påverkat som om jag försvinner 1år. tänker jobba så länge ja bara kan innan bf. Detta är mitt drömjobb och boostar verkligen vår nu ansträngda ekonomi.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-11 10:53
Tack för alla kloka ord alla!
Känner att ja vill tillägga en liten kommentar till alla svar och jag har tagit åt mig och läst allas rekommendationer och erfarenheter :)
Vill tillägga att jag har två söner redan 5 och 7 år så visst vet jag hur det känns med förlossningar hormoner etc. Hade peppar peppar två fina graviditeter och okomplicerade snabba förlossningar med båda. Var då egenföretagare och tillbaka delvis efter ca 1mån. Dock så är alla grav och förlossningar olika och det var ju ett tag sen. Jag tänker kanske att vi kan vara hemma tillsammans en månad sen att jag jobbar hemifrån om dom tillåter och komma tillbaka på 50% de första månaderna för att efter kankse 3mån vara tillbaka helt. Då känner dom kanske att jag inte försvinner från jordens yta helt ;) Ja det är en provanställning som går ut samma mån som bf, därför den lite krångliga situationen. Självklart går familjelivet och bebbe först men samtidigt så är det en riktigt bra tjänst som ger min familj ett betydligt bättre liv med bättre förutsättningar.