tics, snälla hjälp
Hej, jag är mamma till en 4 årig tjej som är det bästa som finns. Hon har förkylningsastma, och under den senaste förkylningen fick hon problem igen. Vi har inhalerat hemma med airomir/fluitid men även varit inne vid ett flertal tillfällen och inhalerat på sjukhus. Hostan förändrades till att bli som rethosta och harklingar (fjöshosta, som att den liksom inte gav något), och vi gick till vårdcentral. Läkaren sa att hon hade fått tics! Dvs att hennes kropp hakat upp sig så hon hostar/harklar sig hela tiden. Hon hostar var femte sekund i flera timmar i sträck, och harklar sig. Vi, och framför allt jag håller på att bli tokig och mår verkligen jättedåligt över detta. ähon är sysselsatt med något aktivt så blir det bättre, men så fort hon tar det lugnt så sätter det igång igen. Hon verkar inte lida av det själv och almäntillståndet är inte alls påverkat. Läkaren sa att vi inte ska prata om det utan ignorera det och att det kommer att försvinna av sig självt om några månader!!!! Månader!!!!! Snälla finns det andra här med samma problem, vars barn har haft/har tics där det slutat av sig självt? Hur lång tid tog det och finns det något att göra. I övrigt är hon en väldigt glad och sprallig tjej, så jag tror inte att det är ngt psykiskt som utlöst det, utan snarare förkylningsastman. Jag behöver solskenshistorier....Please, någon?