Nattliga svettningar
Hej! Jag vet att ni inte är läkare här på familjeliv men tänkte ändå bolla lite med er!
I höstas började mina lymfkörtlar på halsen svullna, gick då till läkaren och dem tog blodprover och biopsi från ena körteln. Kom tillbaka helt normala! Så tänkte inte mer på det. Har tre svullna körtlar, dem är kvar, har inte minskat i storlek.
Dem senaste veckorna har jag sovit dåligt, vaknar ofta och sover oroligt med mycket drömmar. Plus att jag i princip varje natt vaknar av att jag är svettig och det är blött i sängen. Har börjat sova på en handduk så de blir lättare att byta.
Sover med jättetunnt täcke och öppet fönster.
Äter Levaxin men mår bra i övrigt och har inga som helst känningar av att värdena skulle vara dåliga så tror inte alls det har något samband. Äter också sertralin, vet att en biverkning kan vara svettningar, dock har jag tagit dem i 10 år och har aldrig eller mkt sällan haft besvär av det under åren.
Vad tror ni? Kan de vara sertralinet ändå eller nåt annat? Känns inte som att de bör ha samband med lymfkörtlarna eftersom det har tagits prover på det?
Vad kan/bör jag göra?