byta skola??
Mobbningen gör att vi håller honom hemma.. Allt började i ettan då en annan kille började säga mycket fula saker till vår son, vår son svarade tyvärr tillbaka med våld. . Möte efter i skolan säger dem att vår son är aggressiv samt har problem med att hantera sin aggressivitet. Vi fick träffa psykologer kurator special pedagog.. aggressionen fans alltid där. Så i 2 och 3 får han SÄLLAN vara på raster samt gympa med andra barn, när jag ifrågasätter säger skolan att det är för allas bästa. Skolan ville till varje pris ha en diagnos på han då de inte blev förbättring.. Men tyvärr utan resultat. I trean börjar vår son prata om varför han blev så fruktansvärt arg , han blev ständigt kallad Apjävel idiot fuck you stick härifrån bögjävel m.m. Då kallade vi en akut möte med rektorn samt berörda lärare som totalt nekade att något sådant hade skett.. Jag började tro att min son kanske hittar på .. Jag har alltid litat på skolan, och trott att de utgår ifrån barnens bästa..Nu i fyran efter en ännu incident som skolan kallar, så tänkte jag att det är nog det kan inte vara bara min sons fel alltid, då jag började samtidigt se att min son mådde riktigt dåligt. Då börjar vår son prata att så här har det varit hela tiden sen ettan. Att det är därför han blir arg, att INGEN vuxen i skolan lyssnat på honom och INGEN har brytt sig. Läraren har sagt men bli inte så arg då utan när de retar dig gå därifrån. Nu i fyran har mobbaren fått med sig de flesta killar i klassen så vår son är helt utfryst.. Skolan är anmäld på BEO och DO..
Det som gör mest ont är att jag inte tagit mitt barn på allvar tidigare.. Att skolan totalt nekar att mobbning skett. Att de inte tar barnens ORD hälsa på allvar..
Vår son har varit hemma i 3 veckor, han vill absolut inte gå tillbaka till den skolan, Jag har inte mage att lämna han på ett så fruktansvärt otryggt och otillitlig plats..
Jag vill byta skola o det vill han med men jag är så orolig om hur allt påverkar han just nu..
Tacksam för råd och svar..