Tidig foglossning med småsyskon
Hej
Jag åkte på en ganska tidig foglossning, redan före v.10. Nu är jag inne i v.14 och det gör ont att gå (mer än 50m) eller stå. Det är ingen supersmärta än men ganska konstant hela dagarna och väldigt påfrestande totalt sett. Försöker gå kortare sträckor med små steg och göra det mesta för att avlätta. Har köpt en bälte som gör att jag kan gå lite längre och stöder upp något.
Problemet är att jag har en liten tvååring som är rätt tung, envis viljestark och tjurig. Han vill sällan gå dit jag vill att han ska gå eller göra det jag vill att han ska göra. Jag försöker verkligen undvika lyft men det går inte alltid. Hämtningar och lämningar från dagis har blivit riktigt jobbiga och även om min man försöker avlasta så mycket som möjligt så blir det inte bättre. Släpa en skrikande sprattlande unge på 15kg från dagis har inte gett en positiv verkan.
Vi har ingen familj eller släkt på den här sidan av landet, så avlastning utifrån är lite svårt. Förra graviditeten hade jag problem från v.20 men kunde avlasta och vila så de aldrig blev akuta.
Jag vill helst undvika sjukskrivning, jag har ett kontorsjobb och det känns inte som att det blir sämre på jobbet utan snarare hemma.
Min fråga är alltså, ni som haft liknande problem tidigt, blev de sämre? Jag vill liksom veta vad jag står inför. Jag kan stå ut med läget just nu, men jag är rätt orolig att det blir mycket värre framöver.