• Anonym (pricken)

Prickar i rumpan på barn, som små finnar.

Jag skriver i känsliga rummet för att det är lite onödigt att lägga ut nakna bilder (om än bara detaljer) på mitt barn under riktigt namn.

Mitt barn har fått sådana här prickar runt analöppningen. De är små (ett par-tre mm) med röda kanter och vitaktigt i mitten, som små finnar. Barnet har halsfluss just nu och feber, men jag tänkte först inte på prickarna som någonting som kan höra till det. Det har varit irriterat och torrt i området redan innan, men jag upplever att prickarna blivit tydligare nu, mer distinkt röd-vita. Vi ska nämna det för läkare om de inte försvinner och infektionen i övrigt håller i sig (barnet har dock fått penicillin), men jag tänkte ändå att någon här kanske har erfarenhet.

Sorry för de suddiga bilderna. Lite svårt att få en bra bild där.

• Svar på tråden Prickar i rumpan på barn, som små finnar.
  • Anonym (m)

Det ser ut som mollusker. Men visa dem för läkaren. Hen vet bäst.

• Anonym (m)
    Anonym (m) skrev 2015-02-11 13:36:07 följande:

Det ser ut som mollusker. Men visa dem för läkaren. Hen vet bäst.

Om det är mollusker försvinner de inte i brådrasket. Det kan ta ett par år.
  • Anonym (pricken)

Ja, det kan det kanske vara. Vi får se till att gå tillbaka till läkaren när vi ser hur det går med den övriga infektionen också, så får de kolla.

• Anonym (A)

Hej! 

Hur har det gått med prickarna? Fick du någon klarhet i vad det var för något? ????

• Anonym (Lite gammal)

Är det något som fått det här i vuxen ålder? Och hur behandade ni det? 

• Anonym (Bettan)
    Anonym (Lite gammal) skrev 2025-08-21 17:40:20 följande:

Är det något som fått det här i vuxen ålder? Och hur behandade ni det? 

Inte haft. Men till barn har man Nopoxivir. Men kolla först hos läkare att det inte är nåt annat. 
Svar på tråden Prickar i rumpan på barn, som små finnar.