• r78ks

Trött på att vänta i landstinget

Är det någon mer som känner som jag. Idag fick jag veta att jag och min man måste vänta ytterliggare några månader och försöka att bli spontant gravida eftersom de inte kan hitta något fel på oss. Vi har ju väntat tillräckligt länge nu.

Är det någon som har bra erfarenheter från något privat fertilitetscentrum i stockholms området? Vi struntar nog i landstinget nu och söker oss till den privata vården. Någon som känner likadant? Undrar vad det kostr föresten.... fast det klart om man kan låna til en bil så kan man väl låna till ett barn.

• Svar på tråden Trött på att vänta i landstinget
  • Agronom

Sophiahemmet IVF-kliniken: Insemination- 260 kr (högkostnadsskydd gäller) + 1500 kr för spermietvätt

Fertilitetscentrum (har hemsida) vet inga priser.

S:t Göran: vet inga priser

Sophiahemmet Andrologmottagningen: Vet inga priser

• r78ks

hmmm högkostnadsskydd på sophiahemmet, det är ju bra. Är det lång väntetid där då måntro?

• Agronom

Vi blev remitterade dit efter vår utredning och det tog två månader innan vi fick börja med insemination. Beror ju också på var i cykeln du är när ni kommer på första samtalet.

Lycka till!

• r78ks

sant... tack för det.

Fler med erfarenhet?

• gulledosen

Jag går på Sofia Hemmet. Fick tid efter ca 2mån, gjorde iförsig hela våran utredning där. Det är lätt att få tider å man känner sig välkommen dit. Det är ju även bra att högkostnadskortet gäller oxå!

• r78ks

har nu varit på ett besök på fertilitetscentrum i sthlm. så himla bra ställe, det kan jag verkligen rekommendera. vi fick en tid på en vecka och om vi vill kan vi köra igång med en IVF på tisdag (fast vi ska vänta denna månad med men allt är fixat och klart). verkligen att rekommendera

Svar på tråden Trött på att vänta i landstinget