• Anonym (c-kupa)

killar, vilken bröstkupa föredrar ni?

ja, är nyfiken på vilken typ av bröstkupa som ni killar föredrar och varför? 

• Svar på tråden killar, vilken bröstkupa föredrar ni?
  • mikey

80E älskar större bröst ;) bara gör de. Men måste säga en sak de där med kupa kan skilja som fanns beroende på tjej faktiskt

• Anonym (A - en handfull.)

A-kupa; perfekt i handen och är aldrig ivägen.

Dessutom har jag hört att tjejer med A-kupa aldrig kan väga mer än 10 kg "över sina centimeter" (undantag finns). Alltså om en tjej är 165 cm så måste hon verkligen överäta som en gris för att lyckas gå över 75 kg. Så man är försäkrad en tjej som inte kan bli mer än tjock (äcklas av fetton).

• Pillare

E måste jag säga, men kommer aldrig tacka nej till en annan kupa, A till G.

• Mamori

Jag är tjej men gillar tjejer så svarar ändå. Jag föredrar lite mer än handstora bröst, så de blir väl B-D-kupa beroende på omkrets. Det är ju knepigt med storlekar eftersom två tjejer som båda har D-kupa kan ha jättestor skillnad på sina bröst om deras bröstkorgar är olika breda. Den ena kan säkert ha dubbelt så stora även fast kupan är samma.

• Anonym (...)
    Anonym (A - en handfull.) skrev 2015-02-11 18:20:07 följande:

A-kupa; perfekt i handen och är aldrig ivägen.

Dessutom har jag hört att tjejer med A-kupa aldrig kan väga mer än 10 kg "över sina centimeter" (undantag finns). Alltså om en tjej är 165 cm så måste hon verkligen överäta som en gris för att lyckas gå över 75 kg. Så man är försäkrad en tjej som inte kan bli mer än tjock (äcklas av fetton).

Fast det är väl klart man kan ha a-kupa och ändå vara rejält överviktig?  Man kan ha väldigt små bröst fast man är tjock.
    Och sedan beror det på omkretsen hur stor kupan är. 85 A är tex lika stort som 75 C, medan 75 A är 2 storlekar mindre.

Men visst är det fler tjejer med små bröst som är smala. Men jag har tex aldrig varit överviktig, ligger i nedre spannet av normalvikt och har E-kupa (ibland D eller F) för det mesta, 65 E, så det är samma som 75 C eller 85 A i volym på brösten.

Eftersom jag har så smal rygg och därmed låter min kupstorlek stor fast den inte är det, så har jag inte haft A-kupa sedan högstadiet, då jag även var ganska underviktig. Så när ni beskriver kupstorlek, ha med ryggmåttet också, annars vet man inte alls hur stora bröst som menas ;)
  • Anonym (Bröst)

Runda, litet hängiga, normalstora till något större med små vårtgårdar.

• Anonym (Mia)

Men snark, en sån här tråd igen... Kupan säger ingenting, att någon har E-kupa betyder inte att hon har enorma bröst. Allt beror på omkretsen runt bröstkorgen i förhållande till bröstens volym. Jag har 70E och de är inte stora, hänger inte. Någon som inte har koll på hur bh-storlekar funkar skulle kanske tro att jag har "c-kupa" baserar på hur jag ser ut. Men 70E är lila stora bröst som 75D eller 80C. Mina bröst skulle alltså passa i en 80C-bh, men den skulle vara för stor runt ryggen.

Svar på tråden killar, vilken bröstkupa föredrar ni?