Precious87 skrev 2015-02-12 20:35:42 följande:
Okej tack. Är det med eller utan semester tillägg?
utan semester tillägg, som outbildad med noll erfarenhet av vården, förutom 1 månads praktik på en demensavdelning inne i stan(hade precis avslutat första terminen på uska-utbildningen när jag tog en paus och arbetade ett halvår innan jag tog upp studierna igen).
Nu när jag efter 3år är utbildad uska(varit en sväng mammaledig och även arbetat som timmis mellan vissa studie-perioder), så har jag en lön på 134kr/h, plus sem. ersättning och ev. ob.
Men det är för att jag varit liiite ful och bytt arbetsplats flera ggr(jobbat på två olika äldreboenden 6månader och 4månader, inom hemtjänsten 2 månader, och som avlösare till en autistisk pojke 5 månader) och på så vis kunnat höja min timlön vid varje nyanställning. Dom skriker efter timmisar inom vården, så det finns gott om jobb att välja mellan, och dom uppskattar en mer om man har erfarenhet, och om man dessutom visar framfötterna på jobbet så kan man få med sig en bra referens, även om man inte jobbar länge på samma ställe. Ett litet tips bara på hur man "snabbt" kan få upp sin timlön. De funkade för mig i alla fall.
men jag antagligen pluggade samtidigt/emellan mina jobb, eller så var jag mammaledig, så det gör att jag kan förklara varför jag bara jobbade kortare perioder, för vissa perioder krävde kurserna att jag enbart pluggade, och när de var lättare kurser så kunde jag samtidigt jobba. kan ju annars se lite skumt ut på CV:t om man byter arbetsplats flertalet gånger liksom, efter bara några månader.
Lycka till!
Mitt tips till dig, är att om du verkligen vill satsa på att jobba inom vården, är att ansöka till en uska-utbildning, den är bara på 1,5år och med utbildning i bagaget så får du ett rejält lönelyft och betydligt lättare att få en fast anställning.