• Fidelisen

9 timmars flygning med ettåring.

En vecka efter att lillfia har fyllt ett flyger vi till USA. Flygningen är på 9 timmar, direktflyg.

Jag har bokat så att vi sitter på en plats med bara två stolar, hon ska sitta i knät, och så att vi sitter på platser med mycket utrymme runtomkring.

Men nu vill jag ha alla tips ni kan komma på om hur man bäst roar henne.

Du som har flugit en längre stund med ett litet barn, hur gjorde du?

Hur fungerade det med tidsskillnaden?

• Svar på tråden 9 timmars flygning med ettåring.
  • Soffan

Vi flög nyss med våran ettåring, en 6 timmars resa med direktflyg. Vi hade med en padda med puzzel och rit-appar. Även någon film fanns med. I resesällskapet hade vi en 12 åring som mer än gärna lekte lite med sonen, det var fingerlekar, tittut, och så fick han kolla in dennes hörlurar och sladden till dom, mycket fascinerad av dem. En penna och papper var också uppskattat. Lite plockmat i form av Cheerios hade vi med.

Vi hade med färdigblandad ersättning i tetra som sonen fick innan sovdags. Våran son fick springa av sig innan vi borde planet, han somnade sen kort efter start och sov 1,5 timme. Han sov ytterligare en gång strax innan landning.

Det som jag rekommenderar är en egen tröja som barnet kan sova i/på eller stöd för din egen arm... för ligger de i knät blir det ganska jobbigt efter ett tag om man inte kan lägga stöd under armen i de smala stolarna.

• älskarlivet81

Vår äldsta var 10-11 månader när vi gjorde en liknande resa. Hon sov i princip hela resan förutom när hon åt.

• Fidelisen
    älskarlivet81 skrev 2015-02-18 11:46:14 följande:

Vår äldsta var 10-11 månader när vi gjorde en liknande resa. Hon sov i princip hela resan förutom när hon åt.

Det låter ju som en dröm

Vi flyger dagtid båda gånger. På väg dit landar vi på destinationen kl 23 svensk tid. Så hon kommer nog sova från sin vanliga sovtid runt 19, hoppas vi.

Men sedan lär vi väl försöka hålla henne vaken till klockan är runt 19-20 där för att hon inte ska vakna mitt i natten och vara jättepigg.

Vi är vana resenärer, men då utan liten tjej. Blev så mycket mer att tänka på nu
  • älskarlivet81
    Fidelisen skrev 2015-02-18 12:01:15 följande:
    Det låter ju som en dröm

Vi flyger dagtid båda gånger. På väg dit landar vi på destinationen kl 23 svensk tid. Så hon kommer nog sova från sin vanliga sovtid runt 19, hoppas vi.

Men sedan lär vi väl försöka hålla henne vaken till klockan är runt 19-20 där för att hon inte ska vakna mitt i natten och vara jättepigg.

Vi är vana resenärer, men då utan liten tjej. Blev så mycket mer att tänka på nu
    Vår tjej kom in i rätt tidsskillnad direkt, hade inga problem alls.
Svar på tråden 9 timmars flygning med ettåring.