• Väntande

    När får man hjälp, så jävla trött!

    Jag och min sambo har försökt aktivt att få barn sedan november 2013, som gett resultaten 3 MF och 1 MA under 2014. Alla tidiga.

    Jag är så jävla trött på det här!! Förbannad rent ut sagt. Att man aldrig lyckas. Nu har vi fått lämna prover för utredning men allt såg bra ut bortsett från analysen om eventuellt kromosomfel som tar ett par veckor till innan vi får svar.

    Det måste ju va något fel? Finns det någon som har tips på vad man kan göra? Eller behandlingar att pressa på hos kvinnokliniken? Det verkar vara så att största faktorn till dessa mf och ma skulle va att hjärtat inte börjar slå. Jag gör en lista över eventuella orsaker nedan om någon känner att det kanske stämmer med liknande problem ... Tacksam för alla svar! (Har ett barn på 10år sedan ett tidigare förhållande, så det gick ju en gång)

    - vegetarian (brist på ngt vitamin?)

    - ärrbildning på äggstock (inte konstaterat, men troligtvis enligt gyn då jag har mycket smärta i just en äggstock, spec. vid äl)

    - upprepade uvi

    - ålder (?? Är 30, så är väl inte direkt i riskgruppen då det räknas från 35?)

  • Svar på tråden När får man hjälp, så jävla trött!
  • Jag är bara jag

    Det finns många mediciner som kan hjälpa,men visar utredningen ingenting beror det helt på läkarens välvilja om du får hjälp tyvärr. Fråga i alla fall om de här medicinerna:
    Levaxin - tsh ska ligga på absolut max 2,0 helst ännu lägre!
    Progesteron- brist kan orsaka m.f
    Prednisolon- för bra immunförsvar kan stöta ut fostret
    Trombyl -lätt blodförtunnande kan hjälpa,extremt sällan farligt att ta!
    Fragmin/Innohep/Klexane- blodförtunnande sprutor kan hjälpa

    På egen hand kan man äta stark e-vitamin mellan mens och fram till plus,d-vitamin,köpa progesterollkräm på nätet och ta en 3.e-dels barnalbyl per dag.

    Antibiotika kan också hjälpa,d.v.s en kur innan du ens blir gravid.

Svar på tråden När får man hjälp, så jävla trött!