• Babybear

laga sprickor i duschgolvet???

Hej alla!!

Vårt duschgolv (i plast) har fått sig en stor spricka!!

Någon som har ett tips på hur det kan lagas? :)

• Svar på tråden laga sprickor i duschgolvet???
  • ölburk2

Det ska "svetsas" för att bli som nytt, ev byta ut en bit av mattan, fråga i en mattaffär så får du veta hur.
    Svårt att förklara här, men kolla in den här videon så förstår du säkert lite bättre vad svetsning är:
    ">

Glöm inte att först göra en fuktmätning så att du inte har fukt under mattan. Låter du fukten vara kvar så får du garnaterat mögel eller röta.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Babybear
    ölburk2 skrev 2015-02-12 21:20:09 följande:

Det ska "svetsas" för att bli som nytt, ev byta ut en bit av mattan, fråga i en mattaffär så får du veta hur.

Svårt att förklara här, men kolla in den här videon så förstår du säkert lite bättre vad svetsning är:

Glöm inte att först göra en fuktmätning så att du inte har fukt under mattan. Låter du fukten vara kvar så får du garnaterat mögel eller röta.

det är ingen matta utan en sån dusch med hårt plastgolv som står en bit ovanför marken på fyra ben :p
  • ölburk2

Hoppsan
    Ja då blir det värre.., det finns en uppsjö av plaster å som ofta kräver ett lim anpassat för just den typen av plast.., vet alltså inte vad jag ska svara.
    Jag skulle kontakta en VVS-installatör å höra mig för vad som kan göras, men det skulle inte förvåna mig att du blir rekommenderad att byta ut hela "skålen", till en ny med samma mått å funktion.

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
Svar på tråden laga sprickor i duschgolvet???