aelb skrev 2015-02-18 11:14:38 följande:
Vi kanske kunde utöka tråden med lite tips på lekar också? Tycker fantasin tryter till och från :/ leker era barn mycket själva eller leker ni tillsammans hela tiden?
Min flicka gillar förtillfället att hjälpa till att hänga tvätt, hon ger mig plagg efter plagg och ser mäkta stolt ut. Plocka med burkar i olika storlekar, gå med gåvagnen, lägga upp saker på soffbordet för att sedan lägga ner dem igen. Vi blåser mycket såpbubblor vilket är en hitt!
Vad gillar era barn?
Även här låter det som samma tjej. Fast när min dotter hjälper till med tvätten så river hon istället ner från klädställningen.
Annars brukar vi leka mycket med hennes docka. Den får mat, bäddas ner i sängen osv. Vi ritar med kritor, "jagar" varandra, läser mycket böcker. Sen gillar hon att klä på sig kläder, gärna våra mössor och vantar och pappas tröjor. Hon springer och hämtar i gardeoben och vill att vi klär på henne.
Vi brukar ha en del vattenlekar. Då får hon ha vatten i burkar och leka med på badrumsgolvet eller i barnstolen i bara blöja. Det älskar hon.