• lillsock

När börjar magen växa?

Om man nu har tvillingar i magen så borde väl magen börja växa tidigare, när ungefär?

• Svar på tråden När börjar magen växa?
  • maddiz

som jag har fattat så är det inte säkert, läs under vänta barn, tvillingar..där finns flera tvillingmammor, som inte nämnvärt har blivit större i början.

• lillsock

jag är i vecka 10 nu, har tvillingar i släkten...jag hoppas på tvillingar, men magen e ju platt, titta in i mitt fotoalbum

• maddiz

Ja men i början syns det inte mycket just på någon... Kolla in på tvilling forumet och läs om dom som fått tvillingar. Magen kanske inte kommer föränns långt senare. Du lär ju få bekräftat på UL om du har två bebisar i magen ,..

• maddiz

Jag är själv i v 17 nu, och jag börjar bli stor som ett hus, har tre barn sen tidigare, och det har knappast varit synbart på mig att jag varit gravid dom gångerna. Nu syns det rejält, och det är inte tvillingar jag väntar.. :)

• lillsock

ok det verkar vara lite olika..jag ska på vul om en vecka..är sååå nervös..hoppas dom hittar åtminstonde en liten bebis...

• maddiz

är det av nån speciell anledning du ska på vul?
    Ja har du testat positivit så hoppas jag att dom hittar en liten krabat.-

• lillsock

nej dom sa bara att jag får göra det, jag vart ju glad....ska på inskrivning två dagar innan vul..närmare bestämt på måndag

• maddiz

ja där ser man, ja då får vi hoppas att dom hittar två :) Själv ska jag på ultraljud den 1 mars, så det ser jag fram emot!

• Spaceray

Hej hej! Jag väntar tvillingar och är i vecka 18 men har knappt fått nån mage än för det... Som sagt, väldigt olika!!

• Umeboshi

Finns inga garantier att magen växer fortare bara för att det är två eller fler i magen. Finns inte heller garanti att fler graviditeter ger mage fortare.

Mina tvillingmagar har inte synts innan v 15-16 och då mest som en pytteputning under naveln. Mammabrallorna behövdes först v 20.

Svar på tråden När börjar magen växa?